شناسهٔ خبر: 123811 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون راهداری استان اعلام کرد:

بیش از چهار هزار کیلومتر از راه های کردستان برفروبی شد

رامبد نوذری معاون راهداری کردستان معاون راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان گفت: به دنبال فعالیت سامانه بارشی اخیر در استان، در ۲۴ ساعت گذشته چهار هزار و ۳۹۱ کیلومتر از محورهای شریانی و غیرشریانی استان توسط عوامل راهداری برفروبی شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (کردستان) رامبد نوذری اظهار کرد: در این بازه زمانی ۶۰ دستگاه ماشین‌آلات و ۱۱۰ نفر از نیروهای راهداری در در محورهای شریانی استان مشغول برفروبی بودند و ۲ هزار ۵۸۱ کیلومتر برفروبی انجام دادند.

وی با بیان اینکه هزار و ۱۹۳ تن شن و ماسه نیز در این محورها مصرف شد، گفت: همچنین ۸۹ مورد رهاسازی و کمک به افراد گرفتار در کولاک و برف در جاده های استان انجام و ۲۱ مسافر اسکان داده شد.

معاون راهداری استان کردستان به برفروبی محورهای غیرشریانی استان نیز اشاره کرد و افزود: در این محورها نیز ۳۸ نفر از عوامل راهداری با بهره‌گیری در ۳۱ دستگاه ماشین‌آلات، هزار و ۸۱۰ کیلومتر برفروبی انجام دادند.

وی میزان شن و ماسه مصرفی در این محورها را ۵۵ تن اعلام و اضافه کرد: همچنین بارش برف راه ۱۱ روستای شهرستان‌های سنندج، کامیاران و دیواندره را مسدود کرده بود که بازگشایی شد.

به گفته نوذری راهداران در قالب طرح‌های مختلف زمستانه، نوروزی و تابستانی بیش از هشت هزار و ۵۰۰ کیلومتر از راه های استان شامل یک هزار و ۹۰۰ کیلومتر در مسیرهای بین شهری و بیش از ۶ هزار کیلومتر راه روستایی را تحت پوشش قرار می‌دهند. استان کردستان در یک منطقه سرد و کوهستانی واقع شده است و هر سال بارش باران در این استان از اواسط پاییز شروع می شود.