شناسهٔ خبر: 123814 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

استاندار همدان خبر داد:

واگذاری زمین به متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن

اراضی همدان استاندار همدان با توجه به برخی مشکلات و تجربه های تلخ گذشته ساخت مسکن به ویژه در قالب انبوه سازی ، گفت: نمی خواهیم زمین در اختیار انبوه سازان قرار گیرد و دچار تبعات و مشکلات بعدی آن شویم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (همدان )، علیرضا قاسمی فرزاد استاندار همدان روز پنجشنبه در پنجاهمین جلسه شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی اظهار داشت: برنامه داریم که از ظرفیت تعاونی ها در این راستا بهره بگیریم و به جای آنکه زمین در اختیار انبوه ساز و برج ساز قرار گیرد خود افراد اقدام به ساخت خانه کنند.
قاسمی فرزاد در باره ضرورت ایجاد تعاونی های مسکن کارگری گفت: در زمینه تامین نیاز مسکن برای آحاد جامعه، در قالب نهضت ملی مسکن در حال آماده سازی زمین برای ساخت منازل مسکونی هستیم و با توجه به تجربه تلخ ساخت مسکن مهر درصدد واگذاری زمین ساخت به متقاضیان بصورت انفرادی هستیم.
وی تاکید کرد: مشکل آماده سازی زمین در شهرهای همدان و ملایر هم در حال برطرف شدن است و به زودی نحوه واگذاری زمین مسکونی به متقاضیان اعلام می شود.
قاسمی فرزاد تاکید کرد: در نظر داریم یک قطعه ۲۰۰ متری به یک نفر یا یک قطعه ۲۵۰ متری زمین به ۲ نفر برای ساخت مسکن بدهیم.
وی بر ضرورت شتاب بخشی و تسهیل در صدور مجوز تعاونی ها به عنوان یکی از بازوان اصلی اقتصاد و اشتغال گفت: البته به همه تعاونی ها نمی توان نمره قبولی داد.
قاسمی فرزاد شکل گیری تعاونی ها در حوزه های مختلف را به گونه ای دانست که بعدها برای جامعه و اعضای خود دچار مشکل نشوند و گفت: برای تشکیل تعاونی های عمرانی در سطح شهرستان های استان نیز هیچ منعی وجود ندارد.
وی ابراز داشت: سیاست و برنامه دولت در طرح نهضت ملی مسکن بر این امر استوار است که زمین  مستقیم به خود اشخاص واگذار شود.
ایوب اسدالهی مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان نیز در سخنانی گفت: ۲۴۰۰ هکتار زمین جهت طرح نهضت ملی مسکن شناسایی و مراحل توافق تکمیل و در حال تکمیل استعلامات و طی مراحل قانونی جهت الحاق به محدوده شهر می باشیم.
وی خطاب به تعاونی ها اعلام کرد: اگر زمین هایی دارند برای تغییر کاربری و ساخت مسکن به راه و شهرسازی اعلام کنند.
اسدالهی تاکید کرد: در تلاشیم مساله تامین زمین برای مسکن برای ۲۰ سال آینده نیز حل شود