شناسهٔ خبر: 123848 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی استان:

دمای خراسان رضوی تا ۱۰ درجه کاهش خواهد یافت

سرما کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: از عصر امروز با ورود سامانه نفوذ هوای سرد به استان، به تدریج از دمای هوا کاسته می شود و بنا بر پیش بینی ها، تا اواسط هفته دما در برخی از نقاط خراسان رضوی تا ۱۰ درجه کاهش خواهد یافت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان رضوی)، آذر رضایی پور افزود: این سامانه موجب پدیده ابرناکی آسمان خراسان رضوی همراه با بارش خواهد شد که در نقاط مختلف این بارندگی ها به شکل برف خواهد بود.

وی ادامه داد: هم اکنون آسمان در بسیاری از نقاط خراسان رضوی نیمه ابری است که به تدریج با افزایش حجم ابرها، از روز یکشنبه شاهد آسمانی به طور کامل ابری خواهیم بود.

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: روز گذشته نیز بارش های پراکنده باران در شهرستان های استان گزارش شده است که گلمکان، تربت حیدریه، بردسکن و نیشابور بیشترین حجم بارندگی ها را داشته است.

رضایی پور افزود: طی شبانه روز گذشته، کوهسرخ و تایباد به ترتیب با منفی یک و ۱۸ سردترین و گرمترین شهرستان های استان بوده اند و طی همین مدت کلانشهر مشهد نوسانات دمایی بین چهار تا ۱۲ درجه را به ثبت رسانده است.

وی اضافه کرد: بنا بر تحلیل نقشه ها و مدل های هواشناسی، کلانشهر مشهد امروز نوسانات دمایی یک تا ۱۳ درجه را تجربه خواهد کرد.