شناسهٔ خبر: 123857 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل استان:

۱۲۵ مدرسه حاشیه جاده‌های استان بوشهر ایمن سازی شد

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر معاون حمل و نقل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر گفت: ۱۲۵ مدرسه حاشیه جاده‌های استان بوشهر تاکنون ایمن سازی شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (بوشهر) مهدی شهابی معاون حمل و نقل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر گفت: ۱۲۵ مدرسه حاشیه جاده های استان تاکنون ایمن سازی شده است.

شهابی با اشاره به اینکه قرار گرفتن مدارس در کنار جاده‌ها سلامت عبور و مرور کودکان و دانش‌آموزان را تهدید می‌کند و به همین دلیل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در زمینه ایمن سازی مدارس حساسیت ویژه‌ای دارد ادامه داد: اجرای ۷ زیرگذر، نصب ۸ پل عابر، خط کشی، نصب تابلو و سرعتکاه از شاخص ترین اقدامات فیزیکی برای ایمن سازی تردد دانش آموزان این مدارس بوده است.

وی درخصوص اقدامات آموزشی نیز افزود: همچنین با همکاری پلیس راه استان و به منظور بالا بردن سطح فرهنگ ترافیک دانش آموزان مدارس، آگاهی از نحوه تردد ایمن در جاده‌ها و جلوگیری از وقوع سوانح رانندگی دوره های آموزشی در این مدارس برگزار شده که ۲۲ هزار دانش آموز زیرپوشش خود قرار داده است.     

شهابی یادآور شد: در این طرح ضمن ایمن سازی حاشیه مدارس، دانش آموزان که از کاربران جاده‌ای هستند نسبت به مسائل و قوانین و مقررات عبور و مرور آگاه می‌شوند و ایمن تر رفت و آمد می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه امسال نیز ۱۵ مدرسه حاشیه جاده ای استان مشمول طرح ایمن سازی هستند تصریح کرد: خوشبختانه از زمان شروع اجرای این طرح، هیچگونه فوتی ناشی از حوادث رانندگی در مدارس حاشیه راههای استان ثبت نشده است.