شناسهٔ خبر: 123863 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خبر داد؛

توزیع بیش از ۷۰۰ کلاه ایمنی بین موتورسواران بوشهر

عبدالکریم اخترشناس مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان بوشهر گفت: در قالب طرح ارتقای ایمنی راکبان موتورسیکلت ۷۰۰ عدد کلاه ایمنی به موتورسواران استان اهدا خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (بوشهر) عبدالکریم اخترشناس مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان بوشهر گفت: در قالب طرح ارتقای ایمنی راکبان موتورسیکلت ۷۰۰ عدد کلاه ایمنی به موتورسواران استان اهدا خواهد شد.

اخترشناس ادامه داد: یکی از طرح‌های مهم حوزه حمل و نقل استان، اجرای طرح ارتقای ایمنی راکبان موتورسیکلت سوار است که هر ساله در قالب برگزاری دوره‌های آموزشی و توزیع اقلام ایمنی اجرا می‌شود که از ابتدای امسال نیز بیش از ۷۰۰ عدد کلاه ایمنی در بین موتورسواران در دست توزیع است.

وی عنوان کرد: استفاده نکردن از کلاه ایمنی در بیشتر تصادفات منجر به فوت شده و گاهی اوقات درمان آن هزینه های بسیار زیادی را برای خانواده ها به همراه دارد که فرهنگ سازی رانندگی ایمن و توزیع کلاه ایمنی،همچنین استفاده از آن می تواند از صدمات و خسارت تا حد زیادی جلوگیری کند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خاطرنشان کرد: اجرای طرح کلاه ایمنی بیش از ۱۳ سال توسط اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان در دستور کار قرار گرفته و تاکنون بیش از ۲۰ هزار عدد کلاه ایمنی بین راکبین موتور سوار استان توزیع شده است.

وی تصریح کرد: از زمان شروع این طرح، شاهد کاهش ۳۰ درصدی تلفات موتورسواران بوده ایم.