شناسهٔ خبر: 123888 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در سفر یک روزه به گیلان انجام شد؛

بازدید معاون وزیر راه و شهرسازی از پروژه‌های حوزه راه لاهیجان، لنگرود و رودسر

بازدید دکتر خادمی از پروژه های حوزه راه لاهیجان، لنگرود و رودسر-دی 1401 مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در سفر یکروزه خود به گیلان از پروژه های تقاطع غیرهمسطح لاهیجان و کلاچای و کنارگذر لنگرود و چابکسر بازدید کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(گیلان) اسدالله عباسی استاندار گیلان عصر دیروز(شنبه) در حاشیه بازدید از تعدادی از پروژه های مهم عمرانی نیمه تمام گیلان با حضور خیرالله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت‌وتوسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور، در گفت و گو با خبرنگاران در لاهیجان، با اشاره به پروژه های نیمه تمام و بلاتکلیف استان نظیر تقاطع غیرهمسطح لاهیجان، کنارگذر انزلی، پل ورودی فومن و راه آهن و آزادراه، گفت: با توجه به سفر پرخیر و برکت رئیس محترم جمهوری به گیلان و پیگیری های مسئولان استانی و اعضای مجمع نمایندگان استان، اقدامات اثربخشی در تسریع عملیات اجرایی این پروژه ها صورت پذیرفته است.

وی با اشاره به بازدیدهای میدانی امروز با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی و بررسی پروژه های نیمه تمام حوزه راه گیلان، گفت: در خصوص میدان فومن که دغدغه مردم است، طراحی میدانی شکیلی برای ورودی این شهر تاریخی مصوب شد، در عین حال برای طراحی پل روگذر مباحث فنی پیش بینی لازم صورت گرفت.

وی در خصوص کنارگذر بندرانزلی که روند اجرای آن تعطیل بود، افزود: برای اولین بار در گیلان ۲۳۸ میلیارد تومان ماده ۵۶ از سوی بانک عامل برای تسریع در روند اجرای این پروژه در نظر گرفته و قرارداد آن امروز منعقد شد.

عباسی اضافه کرد: یکصد میلیارد تومان از محل اعتبارات سفر رئیس محترم جمهوری به گیلان و ۱۵۰ میلیارد تومان نیز از بنادر و دریانوردی برای کنارگذر بندرانزلی اختصاص یافته است تا بخش زیادی از این پروژه به سرانجام برسد.

استاندار گیلان تاکید کرد: روند اجرای عملیات همه پروژه های اجرایی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور، نظیر تقاطع غیرهمسطح لاهیجان، کنارگذر شهرستانهای بندرانزلی، تالش، کمربندی چابکسر، لنگرود، چهارخطه کردن محور فومن به پونل، بهسازی و تکمیل محور لیسار، تالش به پونل و بزرگراه فومن-صومعه سرا-تالش و آستارا باید به نفع مردم شتاب بیشتری بگیرد و در موعد مقرر با همتی جهادی و انقلابی به نتیجه برسد.

رحمانی مدیرکل راه وشهرسازی استان گیلان با اشاره به آخرین وضعیت پروژه راه آهن رشت کاسپین در استان اشاره و اظهار کرد: مشکلات تامین مصالح این پروژه های مهم مرتفع شده و حدود ۵۰۰ میلیارد تومان نیز پرداخت شده است.

وی تصریح کرد: ایستگاه پیربازار تا یک ماه آینده به اتمام می رسد و در ادامه مسیر با توجه به احداث تعدادی پل، قرار است تا خردادماه سال آتی تحویل این پروژه صورت گیرد.
مدیرکل و رئیس شورای هماهنگی راه و شهرسازی گیلان خاطر نشان کرد: در پروژه آزادراه قزوین رشت نیز با توجه به رفع موانع و تخصیص اعتبارات لازم، سرعت پیشرفت کار مورد تاکید است تا با اتمام این پروژه مهم که در کاهش بارترافیکی نقش بسزایی دارد، آحاد مردم از آن بهره مند شوند.

بازدید از روند عملیات اجرایی پروژه های راه آهن رشت بندرکاسپین محدوده منطقه آزاد انزلی و همچنین کنار گذر این شهرستان، تقاطع های غیرهمسطح لاهیجان و کلاچای رودسر،کنارگذر لنگرود و چابکسر و نیز جلسه بررسی آخرین وضعیت پروژه های شرکت ساخت‌وتوسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور در گیلان از جمله برنامه های امروز معاون وزیرراه و شهرسازی در استان بود.