شناسهٔ خبر: 123897 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در راستای کاهش نرخ واژگونی انجام شد؛

ایجاد ۱۷ باب استراحتگاه در راه های استان

IMG_9606_23682947.jpg مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سمنان در حاشیه بازدید از خط کشی محور دامغان-معلمان به خط کشی ۱۲۰۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی اشاره کرد و گفت: در راستای کاهش نرخ واژگونی نیز ۱۷ باب استراحتگاه در کل حوزه استحفاظی اجرا شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (سمنان)، احسان منصورکیایی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سمنان در حاشیه بازدید از پروژه اجرای عملیات خط کشی محور دامغان-معلمان گفت: با توجه به اجرای عملیات مختلف بهسازی، لکه گیری و روکش آسفالت طی یکسال گذشته و امحا بسیاری از خطوط موجود در سطح راههای استان، در سال جاری نزدیک به ۱۲۰۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی خط کشی سرد ترافیکی شده است.

منصورکیایی یادآور شد: به منظور افزایش ایمنی محور، هدایت وسایل نقلیه و کاهش میزان تصادفات و سوانح رانندگی بالغ بر ۵۶۰۰ تابلو اعم از اخطاری، انتظامی، مسیر نما و ... تا پایان آذرماه در محورها نصب گردیده و بیش از هفت هزار تابلو موجود دیگر نیز مورد تعمیر و بازسازی قرار گرفت.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سمنان ایجاد فضایی مناسب در حاشیه راه و افزایش بخشندگی راه را در کاهش تلفات ناشی از خروج خودرو از جاده مؤثر دانست و افزود: طی نه ماهه سپری شده سال جاری در ۱۲۰ کیلومتر از راه های شریانی، اصلی و فرعی استان عملیات ایمن سازی شیب شیروانی حاشیه راه ها بصورت امانی صورت گرفته و این روند تا پایان سال نیز ادامه خواهد داشت.

وی از ارتقاء عملکرد و حفظ سیستم نزدیک به ۱۱۰ کیلومتر چراغ های روشنایی و چشمک زن خبر داد و اظهار کرد: بخش قابل توجهی از تصادفات جاده ای ناشی از خستگی و خواب آلودگی است که در این خصوص نیز با اجرای ۱۷ باب استراحتگاه سعی شده در کاهش نرخ واژگونی گام بلندی برداشته شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سمنان در پایان گفت: امروزه راه و ایمن بودن آن و همچنین فرهنگ ایمنی، در پیشگیری از تلفات و تصادفات جاده‌ای بسیار مهم است که علیرغم محدودیت های اعتباری این اداره کل با تکیه بر همت راهداران پرتلاش خود توانسته در مسیر حفظ و نگهداری راه‌های موجود گام های ارزنده ای بردارد.