شناسهٔ خبر: 123915 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل فرودگاه‌های استان هرمزگان خبر داد؛

سامانه کمک ناوبری فرودگاه بندرعباس آماده بهره برداری است

فرودگاه بندرعباس مدیرکل فرودگاه‌های استان هرمزگان گفت: سامانه کمک ناوبری(ILS) فرودگاه بندرعباس آماده بهره برداری است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، جمشید دلفاردی مدیرکل فرودگاه‌های استان هرمزگان گفت: سامانه کمک ناوبری(ILS) فرودگاه بندرعباس آماده بهره برداری است.

دلفاردی اظهار کرد: عملیات وارسی پروازی سامانه کمک ناوبری(ILS)  فرودگاه بندرعباس، انجام شده و در چند روز آینده آماده بهره برداری خواهد شد.

وی در خصوص میزان اعتبار پروژه نصب و راه‌اندازی سامانه کمک ناوبری فرودگاه بندرعباس افزود: اعتبار این پروژه ۱۰ میلیارد تومان است.

مدیرکل فرودگاه‌های استان هرمزگان با اشاره به پروژه های فرودگاه بندر لنگه گفت: پروژه سامانه کمک ناوبری (DVOR) این فرودگاه به اتمام رسیده و اکنون در مرحله صدور مجوز طرح های پروازی قرار دارد.

دلفاردی در خصوص مزیت راه اندازی سامانه جدید کمک ناوبری فرودگاه بندر لنگه گفت: این سامانه در شرایط نامساعد جوی باعث سهولت در نشست و برخاست هواپیما شده و از لغو پروازها جلوگیری می‌کند.

وی تصریح کرد: پروژه احداث ساختمان هواشناسی فرودگاه بندر لنگه نیز به اتمام رسیده و در تلاش هستیم تا دهه مبارک فجر جاده دسترسی به آن نیز آماده شود.

به گزارش روابط عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران این مسئول با اشاره به آخرین وضعیت طرح های در دست اقدام در فرودگاه ابوموسی گفت: سامانه کمک ناوبری (DVOR) این فرودگاه در انتظار عملیات وارسی پروازی است و پروژه روشنایی باند نیز به اتمام رسیده و در انتظار تایید نهایی است.