شناسهٔ خبر: 123918 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اعلام کرد؛

کاهش تصادفات برون‌شهری استان زنجان با وجود رشد ترافیک

راهداری زنجان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان گفت: معتقدیم تعریض و ارتقای جاده منجر به کاهش تصادفات نمی‌شود و ضروری است مواردی نظیر دقت راننده افزایش یابد چرا که این مهم در بروز یا عدم بروز تصادف تاثیرگذار است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (زنجان)، جعفر قزوینیان شامگاه شنبه (۱۷ دی‌ماه ۱۴۰۱) در برنامه «مطالبه» شبکه استانی اشراق در خصوص تصادفات برون‌شهری اظهار کرد: میزان فوتی‌های ناشی از تصادفات در حدود ۱۵ سال قبل در جاده‌های کشور، ۲۷ هزار نفر به ثبت رسیده که این میزان به ۱۶ هزار نفر رسیده است. کاهش این رقم به تشکیل کمیسیون‌های تخصصی برای ریشه‌یابی موضوع و ارائه راه حل برمی‌گردد، البته ما همچنان این رقم را بالا دانسته و بر لزوم کاهش تصادفات با بهره‌گیری از ظرفیت‌های فنی، فرهنگی و غیره تاکید داریم.

این مسئول طول آزادراه و بزرگراه استان زنجان را به ترتیب ۲۰۰ و ۱۰۳ کیلومتر اعلام کرد و در تشریح علل تصادفات افزود: در مجموع با توجه به رشد ترافیک، میزان تصادفات کاهش یافته است. تعریض و ارتقای جاده منجر به کاهش تصادفات نخواهد شد و ضروری است مواردی نظیر دقت راننده افزایش یابد چرا که این مهم در بروز یا عدم بروز تصادف تاثیرگذار است. بالاترین استاندارد محورهای استان مربوط به آزادراه زنجان- قزوین (۶ خطه) است که متاسفانه بالاترین آمار تصادفات و فوتی‌ها را دارد در حالی که در این محور تصادف رخ به رخ وجود ندارد، تابلو و علایم نیز در آن نصب شده است.

چهارخطه محورها، باعث از بین رفتن تصادف رخ به رخ می‌شود

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان همچنین در خصوص محورهای زنجان- دندی و دندی- تکاب بیان کرد: محورهای زنجان- دندی و دندی- تکاب جزو پروژه‌هایی است که اداره کل راه و شهرسازی زیر نظر وزارت راه و شهرسازی بحث تعریض محورها را در دستور کار قرار دارد اما به علت کمبود اعتبارات، پروژه با کندی به پیش می‌رود اما به هر حال در مسیر ۴ خطه کردن و کاهش تصادفات رخ به رخ اقدامات مثبتی انجام می‌شود.

قزوینیان این را هم گفت که «نگهداری و مباحث مربوط به لکه‌گیری و روکش آسفالت، اصلاح کمبود تابلوها و خط‌کشی از جمله وظایف اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان است که مرتبا با هدف کاهش تصادفات پیگیری و اجرا می‌شود اما به هر حال باید این را هم در نظر داشته باشیم که کمبود اعتبارات راه و شهرسازی را نیز رنج می‌دهد».

۱۶۰ میلیارد تومان اعتبار حاصل سفر نایب رئیس مجلس به زنجان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان با یادآوری سفر روز پنجشنبه (۱۵ دی‌ماه ۱۴۰۱) علی نیکزاد، نائب رئیس مجلس به استان زنجان عنوان کرد: در این سفر مقرر شد که ۸۰ کیلومتر از راه‌های روستایی یا فرعی استان با اعتباری بالغ بر ۱۶۰ میلیارد تومان روکش آسفالت شود (هر شهرستان ۱۰ کیلومتر) و اعتباری برای رفع ۳ نقطه حادثه‌خیز محور قره پشتلو در نظر گرفته شود.