شناسهٔ خبر: 123957 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

استاندار تاکید کرد؛

مسکن پیشران توسعه سایر بخش های اقتصادی و رونق تولید در سیستان و بلوچستان

شورای مسکن سیستان استاندار سیستان وبلوچستان گفت: مسکن پیشران توسعه سایر بخش های اقتصادی این استان است که به دنبال رونق آن، بخش اشتغال و تولید نیز توسعه می یابد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از سیستان وبلوچستان، محمد کرمی در جلسه شورای مسکن استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: به سرانجام رساندن طرح نهضت ملی مسکن از اولویت‌های مهم استانی است که حساسیت ویژه‌ای نسبت به آن وجود دارد و خوشبختانه پیشرفت خوبی را در زمینه ساخت نهضت ملی مسکن در استان شاهد هستیم و امیدواریم آنها را با تلاش‌های بیشتر و کمترین هزینه به نتیجه برسانیم.

وی با بیان اینکه توان تمامی دستگاه های متولی باید در احداث واحدهای مسکن طرح نهضت ملی مسکن بکار گرفته شود تا تاخیرها به حداقل برسد، افزود: یکی از دغدغه های مهم در استان ایجاد اشتغال است که با احداث سریع و بهنگام واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن، می‌توان اشتغال خوبی نیز ایجاد کرد.

استاندار سیستان وبلوچستان موازنه سه ضلع هزینه، زمان و کیفیت را شاخص موفقیت یک پروژه عمرانی دانست و گفت: از آنجایی که وقتی اجرای یک پروژه زمان بر شود، هزینه های نگهداری و اجرای آن افزایش می یابد و این مطمئنا بر کیفیت مواد و مصالح آن نیز تاثیر خواهد گذاشت، بنابراین ضروری است همه مسئولان دستگاه های ذیربط تمام توان خود را برای اجرایی کردن تعهدات طرح ملی نهضت مسکن در استان بکار گیرند.

کرمی بر اجرای هر چه سریعتر پروژه های زیر بنایی نظیر آب، برق و گاز در پروژه های طرح نهضت ملی مسکن استان، مشارکت بیشتر بخش خصوصی در ساخت واحدهای مسکونی این طرح، خانه دار شدن همه اقشار به ویژه کارکنان دستگاههای اجرایی، افزایش تسهیلات بانکی و ارتقای کیفیت ساخت واحدهای مسکونی در مناطق روستایی استان و همچنین ورود جدی سازمان فنی و حرفه ای برای آموزش نیروی کار مورد نیاز در بخش مسکن استان تاکید کرد.

دبیر شورای مسکن استان سیستان و بلوچستان نیز در این نشست تامین زمین برای ساخت ۱۴۲هزار و ۲۰۴ واحد مسکونی در برنامه چهار ساله استان خبر داد و گفت: تاکنون ۲۰۸ هزار و ۳۷۶متقاضی طرح نهضت ملی مسکن در استان اقدام به نام نویسی کرده اند که ۴۵ هزار و ۳۱۴ نفر از آنان واجد شرایط شناخته شدند.

عطاء اله اکبری اظهار داشت: تاکنون ۲۱ هزار و ۶۶۶ متقاضی نیز در سراسر سیستان و بلوچستان تاکنون اقدام به واریز وجه در طرح نهضت ملی مسکن کردند که ۱۹ هزار و ۸۶۳ متقاضی تخصیص به پروژه شده اند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر امکان ثبت نام طرح نهضت ملی مسکن در تمامی شهرهای استان فراهم است، گفت: تاکنون ۲۴ هزار و ۲۶۹ پروانه ساختمانی در استان صادر شده است.

دبیر شورای مسکن سیستان و بلوچستان تصریح کرد: متوسط پیشرفت فیزیکی پروژههای طرح نهضت ملی مسکن در استان ۵۴ درصد در دست ساخت است که زمینه ساز ایجاد اشتغال افزون بر ۲۷ هزار و ۸۱۵ نفر شده است.

اکبری افزود: همچنین برای ساخت ۱۸ هزار و ۱۵۳ واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در سیستان و بلوچستان به بانک معرفی شده اند که تاکنون برای هشت هزار و ۱۰۶ واحد قرار منعقد شده است.

وی با بیان اینکه سیاست دولت افزایش سهم پرداخت مسکن در نظام بانکی است، چرا که مسکن پیشران اقتصاد است، تصریح کرد: به منظور تسریع در ساخت واحدهای مسکونی این طرح مهم ملی در استان بیش از ۸۱۲ میلیارد تومان تسهیلات بانکی پرداخت شده است.

دبیر شورای مسکن سیستان وبلوچستان بر الحاق حدود ۹۵ هکتار از اراضی محمد آباد زابل به منظور تامین اراضی مورد نیاز طرح نهضت ملی مسکن در این شهرستان شمالی استان تاکید کرد.

مسکن پیشران توسعه سایر بخش های اقتصادی و رونق تولید در سیستان و بلوچستان