شناسهٔ خبر: 123962 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان:

۳ محور فرعی در جنوب سیستان بلوچستان بازگشایی شد

سیل مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب سیستان و بلوچستان از بازگشایی ۳ محور فنوج به کتیج رمشک،فنوج ـ اسپکه و محور جلگه ـ چاه اسحاق در جنوب این استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از ایرانشهر، جلال الدین قادری اظهار کرد: بر اثر بارندگی های ۱۷ لغایت ۱۸ دیماه ۴ محور فرعی و روستایی در جنوب استان مسدود شد که با تلاش راهداران بعد از فروکش کردن سیلاب سه مسیر ذکر شده بازگشایی شد.

وی ادامه داد: محور روستایی چاهان ـ زرآباد همچنان مسدود است.

قادری با بیان اینکه ۵۰ گشت راهداری در قالب ۳۴۰ نیروی راهدار و با ۱۵۰ دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین در محور های جنوب سیستان و بلوچستان در آماده باش کامل هستند افزود: پس از بارندگی های اخیر با تلاش نیرو های راهداری ریزش برداری در محور های جنوب استان انجام و عملیات بازگشایی محور مسدود شده همچنان ادامه دارد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب سیستان و بلوچستان با بیان خسارات ناشی از سیل و طغیان رودخانه های محلی در محور های جنوب استان گفت: در کیلومتر ۲ تا ۱۰ محور جلگه ـ چاه اسحاق به ۵ دستگاه آبنما خسارت وارد شده که در مجموع میزان خسارت اولیه به زیر ساخت راه های ارتباطی جنوب استان تا کنون ۵ میلیارد تومان برآورد شده است.

وی تصریح کرد: هم اکنون به جز محور ذکر شده سایر راه های ارتباطی فرعی و روستایی بازگشایی و باز است و تردد در آنها جریان دارد.

قادری خاطرنشان کرد: هم استانی های عزیز می توانند از طریق تماس با سامانه ۱۴۱ از آخرین وضعیت راه های جنوب استان مطلع شوند.