شناسهٔ خبر: 123973 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون املاک و حقوقی اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان مطرح کرد؛

اعطای زمین یا مسکن به خانوارهای اصفهانی دارای ۳ فرزند

محمد کیانی - اصفهان معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان جزئیات طرح واگذاری زمین یا مسکن به اصفهانی‌ها در قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت را تشریح کرد.

محمد کیانی معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ در خصوص شرایط اعطای زمین یا واحد مسکونی به خانوارهای دارای فرزند سوم یا بیشتر اظهار داشت: مطابق با ماده ۴ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، به منظور تحقق بند چ ماده ۱۰۲ قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران دولت مکلف است یک قطعه زمین یا واحد مسکونی حداکثر به میزان ۲۰۰ متر مربع منطبق با ضوابط و شرایط مشخص شده به این افراد واگذار کند.  

وی افزود: براین اساس مردم استان اصفهان که تاریخ تولد فرزند سوم یا بیشتر آنها بعد از ۲۴ آبان ماه ۱۴۰۰ باشد می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند.  

معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان خاطرنشان کرد: خانوارهایی که فرزند سوم یا بیشتر آن‌ها بعد از ابلاغ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت متولد شده باشد اما دارای فرم «ج» قرمز بوده و یا مالکیت دارند نیز می توانند صرفاً برای بار دوم از امکانات دولتی در این خصوص استفاده کنند، اما فقط یکبار امکان استفاده از مزایای مندرج در قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت وجود دارد.    

وی اذعان داشت: افرادی که مشمول قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت می شوند در صورتی که در شهرهای کمتر از ۵۰۰ هزار نفر جمعیت سکونت داشته باشند می توانند ۲۰۰ متر زمین دریافت کنند و کسانی که در شهرهای بالای ۵۰۰ هزار نفر جمعیت زندگی می کنند می‌توانند در شهرهای مجاور و یا شهرهایی که امکان تامین زمین وجود دارد (به شرطی که کمتر از ۵۰۰ هزار نفر جمعیت داشته باشد) واحد مسکونی یا ۲۰۰ متر زمین دریافت و در آن جا اقدام به ساخت واحد مسکونی کنند.  

کیانی ادامه داد: زمین به قیمت تمام شده (قیمت تمام شده با قیمت‌های آماده سازی زمین در نظر گرفته می‌شود) به متقاضیان واگذار می‌شود و حداکثر ظرف ۸ سال پس از انقضای دوره تنفس دو ساله، پرداخت بهای قانونی در تعهد متقاضیان است.  

وی تصریح کرد: متقاضیان می‌بایست حداکثر ظرف مدت شش ماه پس از تحویل زمین نسبت به اخذ پروانه ساختمانی و شروع عملیات اقدام نمایند وحداکثر ظرف مدت ۲ سال پس از آن برای اتمام ۱۰۰ درصد عملیات اجرایی و ارائه پایانکار اقدام کنند.