شناسهٔ خبر: 123982 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

️با حضور استاندار کرمانشاه؛

️کمیسیون مدیریت اجرایی ایمنی راه‌های استان کرمانشاه برگزار شد

کمیسیون ایمنی راه ها - کرمانشاه جلسه کمیسیون مدیریت اجرایی ایمنی راه ها با حضور محمد طیب صحرایی استاندار کرمانشاه و سردار حسن مومنی رییس پلیس‌راه کشور و دیگر اعضاء در سالن جلسات شهید سلیمانی استانداری کرمانشاه برگزار شد.

 به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (کرمانشاه) فریبرز کرمی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه در جلسه کمیسیون مدیریت اجرایی ایمنی راه های استان که با حضور محمد طیب صحرایی  استاندار کرمانشاه، سردار حسن مومنی رییس پلیس راه کشور برگزار شد گفت: کمبود اعتبار از مهمترین موانع پیشرفت در انجام  طرح‌های جاده‌ای محسوب می‌شود که بر اساس شاخص‌های موجود اعتبارات در نظر گرفته شده نسبت به نیازمندی‌های جاده‌ها در کمترین سطح قرار دارد.

وی گفت: برای دستیابی به کاهش تصادفات و تلفات جاده ای که هدف و وظیفه اصلی کمیسیون مدیریت اجرایی ایمنی راه ها در استان کرمانشاه  است به هماهنگی و برنامه ریزی بین دستگاهی نیازمند هستیم.

کرمی افزود: حضور گشت های راهداری و پلیس راه و اقداماتی از قبیل آشکارسازی نقاط پرحادثه بخصوص در نقاط مستعد حادثه، افزایش شعاع دید و اصلاح قوس، نصب علائم جاده ای، نصب نیوجرسی و... از جمله اقداماتی است که در جهت کاهش و رفع حوادث جاده ای انجام شده است.

کرمی عنوان کرد: افزایش اعتبارات بهبود ایمنی راه با اولویت اقدامات زودبازده، افزایش نظارت و حضور پلیس در محورهای مواصلاتی، استفاده از ظرفیت صدا و سیما در تولید و پخش محتوای فرهنگی، آموزشی و استفاده از پتانسیل آموزش و پرورش باید در دستور کار کمیسیون مدیریت اجرایی ایمنی راه های استان کرمانشاه قرار گیرد.

وی ادامه داد: یکی دیگر از مشکلات ایمنی جاده ها، سرقت تجهیزات جاده ای است که هزینه‌های بالای نگهداری راه‌ها، خرید تجهیزات جاده ای و کمبود بودجه از مشکلات اصلی در حوزه ایمن‌سازی محورهای مواصلاتی است.

کرمی گفت: جایگزین کردن نیوجرسی مفصل‌دار به جای گاردریل، اجرای عملیات روکش آسفالت، برگزاری کلاس های آموزشی برای دانش آموزان حاشیه راه ها، اهداءکلاه ایمنی به راکبین موتورسیکلت، از دیگر اقدامات انجام شده است.

وی اظهار داشت: بی شک نهادینه شدن فرهنگ ترافیکی در کاهش تصادفات و تلفات جاده ای در اجتماع از رویکردهای محوری برخوردار است و آموزش فرهنگ ترافیکی باعث ارتقاء ایمنی می شود، که این مهم با آموزش همگانی با یک روند باید مستمراً ادامه داشته باشد.