شناسهٔ خبر: 124014 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی اعلام کرد؛

برفروبی ۵ هزارو ۵۰۰ کیلومتر-باند از راه‌های استان آذربایجان شرقی

برفروبی آذربایجان شرقی مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای آذربایجان شرقی از برفروبی و نمک پاشی ۵ هزارو ۵۰۰ کیلومتر-باند از راههای استان را توسط اکیپهای راهداری استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی از آذربایجان شرقی اورجعلی علیزاده مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان گفت: عملیات راهداری زمستانی دوروز اخیر درکلیه محورهای استان ۱۶۰۰ تن مخلوط شن ونمک مورداستفاده قرارگرفته است.

علیزاده ادامه داد: در حال حاضر کلیه راههای شریانی، اصلی و فرعی استان باز و تردد در آنها جریان دارد.

وی ادامه داد: بیشترین میزان برف روبی درمحورهای آزادراه تبریز- زنجان، بستان آباد، چاراویماق، اهر، سراب و سه راهی اهرانجام گرفته است.

علیزاده گفت: در این مدت تعداد ۳۰۰ راه روستای نیز برف روبی شده است و حدود ۱۰ درصد از راههای روستایی در ارتفاعات شهرستانهای هشترود، بستان آباد، چاراویماق، سراب، مراغه و اهر بسته است که با تلاش همکاران درحال بازگشایی هستند.

وی گفت: در این مدت کمک رسانی به تعداد ۴۲ خودرو نیز انجام شده است.

علیزاده راههای تحت پوشش برف روبی استان رابیش از ۱۴۰۰۰ کیلومتر و تعداد نقاط کوهستانی برف گیر استان را ۳۸ نقطه برشمرد و گفت: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان در راستای وظایف ذاتی خود با بسیج همه جانبه همکاران و بکارگیری کلیه امکانات و استقرار در مسیرهای حوزه استحفاظی و افزایش گشت های راهداری به ویژه در محورهای پرتردد نسبت به خدمات رسانی به مترددین جاده ها اقدام خواهد کرد.

وی همچنین از آماده سازی و تجهیز راهدارخانه ها در محورهای اصلی و فرعی جهت امدادرسانی وخدمات به موقع به مسافران و کاربران راهها و همکاری و تعامل بامسئولین استانی و شهرستانی، نیروهای انتظامی و پلیس راه، هلال احمر و سایر نیروهای امدادی برای افزایش ایمنی عبور و مرور در این ایام خبر داد.

معاون راهداری اداره کل همچنین به پاسخگویی ۲۴ ساعته به هموطنان ازطریق تلفن گویای ۱۴۱ درخصوص وضعیت راهها و شرایط آب و هوایی اشاره کرد و افزود: ترددکنندگان جاده ها همچنین می توانند از اپلیکیشن ۱۴۱ و وب سایت www.۱۴۱.ir نیز برای آگاهی از وضعیت آّب وهوایی جاده ها استفاده کنند.