شناسهٔ خبر: 124054 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راه و شهرسازی جنوب کرمان:

برنامه اجرایی نهضت ملی مسکن در جنوب کرمان براساس مقررات جهش تولید، تدوین شده است

ساردویی مدیر کل جنوب کرمان مدیر کل راه و شهر سازی جنوب کرمان از تدوین برنامه اجرایی طرح نهضت ملی مسکن بر اساس مقررات جهش تولید خبر داد .

به گزارش اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی جنوب کرمان محمد ساردویی در گفتگو با رادیو فرهنگ گفت: با توجه به اینکه دولت در برنامه خود اقدام به افزایش تولید مسکن و همزمان زمینه‌سازی برای خانه‌دار شدن گروه‌های متوسط و ضعیف جامعه معطوف کرده است، برنامه اجرایی نهضت ملی مسکن در چارچوب مقررات قانون جهش تولید، تدوین شده است.

وی ادامه داد: در چارچوب اجرای این برنامه و به منظور حداقل کردن هزینه تامین مسکن برای گروه های هدف، زمین که مهمترین اجزای تولید مسکن  است، در قالب اجاره بلند مدت ۹۹ ساله به متقاضیان تخصیص داده شده، و بخش قابل توجهی  از هزینه احداث در قالب تسهیلات بانکی بدون نیاز به سپرده‌گذاری تامین شده است.

ساردویی با اشاره به ثبت نام بیش از ۳۲ هزار نفر در طرح نهضت ملی مسکن در جنوب  استان کرمان گفت: ۱۰۰درصد پرونده متقاضیان پالایش شده اند و  با توجه به آنکه برنامه اجرایی استانی ما ۲۱ هزار ۷۱۳ واحد بوده ، تعداد ثبت نامی ها بیش از سهمیه استان است .همچنین تا کنون بیش از ۳هزار نفر واریز وجه داشته اند.

وی در مورد تامین زمین سهمیه جنوب استان کرمان گفت: حدود یکهزار و ۱۱۵ هکتار زمین شناسایی شده است که ۲۸۰ هکتار در قالب طرح های جامعی که در حال تصویب است ، الحاق ویا در مرحله ی الحاق به محدوده شهرها است

وی ادامه داد: حدود ۵۱۷ هکتار زمین نیز شناسایی شده که با مخالفت سایر سازمانها و ادارات دولتی برای الحاق مواجه شده است.

وی افزود: با توجه به کمبود زمین مناسب برای شهر جیرفت جهت احداث شهر جدید ، مشاور از سوی شرکت عمران شهرها ی جدید مشخص و اتخاب شده  و بزودی عملیات اجرایی مطالعات شهر شروع خواهد شد.