شناسهٔ خبر: 124069 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

آماده باش نیروهای راهداری سیستان و بلوچستان در پی نفوذ توده هوای سرد و بارندگی

آماده باش نیروهای راهداری مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای  سیستان و بلوچستان از آماده باش راهداران این استان در پی هشدار  سطح نارنجی سازمان هواشناسی مبنی بر ورود توده هوای سرد و بارندگی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (سیستان و بلوچستان)، ایوب کرد مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان اظهار داشت: با توجه به هشدار سطح نارنجی هواشناسی مبنی بر ورود توده هوای سرد ۱۰ تا ۱۵ درجه و شدت بارندگی  ،تمام راهداران در سطح محورهای استان در حالت آماده باش قرار دارند.

وی ضمن اشاره به اینکه این آماده باش به منظور پیشگیری از انسداد جاده ها و بازگشایی به موقع آن‌ها درصورت تشدید بارش‌ها است ،گفت:۴۲ گشت راهداری، ۱۶۷ نیروی راهدار با ۱۸۵ دستگاه  ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین در حالت آماده باش  قرار گرفته اند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان ادامه داد:همچنین ۵ راهدارخانه با امکانات کامل در محورهای حوزه سیستان،زاهدان، تفتان و خاش آماده ارائه خدمات به مسافرین می باشند.

کرد در خاتمه متذکرشد:با توجه به پیش بینی موج سرما و ورود توده هوای سرد و تداوم این شرایط تا چند روز آینده از رانندگان درخواست داریم تا از سفرهای غیر ضروری خودداری کرده و در صورت لزوم با سرعت مطمئنه و با  احتیاط کامل در محورهای استان تردد نمایند و قبل از حرکت با سامانه ۱۴۱  که بصورت شبانه روزی آماده پاسخگویی می باشد در خصوص وضعیت محورهای مواصلاتی اطلاع حاصل کنند.