شناسهٔ خبر: 124163 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن صورت گرفت:

اخذ سند تک برگ برای ۲۴۷ هکتار از اراضی دولتی شهرستان تفتان

بهرام هاشمزهی رییس اداره راه و شهرسازی شهرستان تفتان از اخذ سند تک برگ برای ۲۴۷هکتار از اراضی دولتی این شهرستان در راستای طرح نهضت ملی مسکن از سال گذشته تاکنون خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از سیستان و بلوچستان، بهرام هاشمزهی از اخذ سند تک برگ برای ۲۴۷ هکتار از اراضی دولتی شهرستان تفتان خبر داد و اظهار داشت: اجرای کاداستر و سند دار شدن اراضی از بروز اختلافات و دعاوی بین مردم و دستگاه‌های دولتی پیشگیری می‌کند.

وی همچنین افزایش ضریب حفاظتی، کاهش عوامل تخریب و جلوگیری از تجاوز و تعدی به اراضی ملی، دسترسی آسان به اطلاعات مالکیت دولت و همه مالکان املاک از نظر محل و موقعیت آن و بروزرسانی اطلاعات نقشه‌ها را از دیگر مزایای سند دار کردن اراضی دولتی و اجرای طرح کاداستر در این شهرستان عنوان کرد.

رییس اداره راه و شهرسازی شهرستان تفتان با اشاره به طرح نهضت ملی مسکن گفت: سهمیه سال نخست اجرای این طرح در این شهرستان ۱۱۶ واحد مسکونی به صورت ویلایی است که در راستای اجرای ماده ١٠ قانون جهش تولید مسکن زمین مورد نیاز آن تامین و در اختیار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای ساخت قرار داده شده است.

گفتنی است شهرستان تفتان با وسعت ۵ هزار و ۴۰۰ کیلومتر مربع دارای سه بخش مرکزی، گوهر کوه و نازیل است که بیش از ۵۰ هزار نفر جمعیت دارد.