شناسهٔ خبر: 124172 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

از ابتدای سال جاری تاکنون

سامانه ۱۴۱ مدیریت راه‌های قزوین به ۱۲هزار و ۷۳۰ تماس مردمی پاسخ داد

تردد محورها رئیس مرکز مدیریت اطلاعات راه‌ها و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین گفت:سامانه ۱۴۱ این مرکز در استان از ابتدای سال جاری تاکنون به ۱۲هزار و ۷۳۰ تماس مردمی پاسخ داده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(راهداری قزوین)، امیرحسین پورهاشمی گفت:بیشترین فراوانی تماس‌های برقرار شده مربوط به آسفالت جاده‌ها بوده است.

وی اضافه کرد:سامانه۱۴۱ از سال‌ها پیش و به شکل متمرکز در ستاد سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور و به صورت گویا فعالیت داشت اما از سال۹۹  امکان پاسخگویی به تماس‌ها در خود استان‌ها فراهم شده و سامانه ۱۴۱ به طور ۲۴ ساعته آماده پاسخگویی به مسافران و رانندگان است.

پورهاشمی گفت:آگاهی از آخرین وضعیت ترافیکی راه‌ها، شرایط جوی، اطلاع از راه‌های مسدود و بازگشایی شده، اطلاع از محدودیتهای تردد وسایل نقلیه در جاده ها، دریافت مسیر و مسافت بهینه بین شهرها، اطلاعات مربوط به تصادفات، مشکلات راه، شکایت از رانندگان حمل و نقل عمومی و مسافران اطلاعاتی است که مردم می‌توانند طی تماس با سامانه ۱۴۱ قزوین به آنها دست یابند.

وی ادامه داد:راه اندازی سامانه پاسخگویی ۱۴۱ در استان‌ها با تمرکززدایی از ستاد مرکزی، موجب تسریع در پاسخگویی شده و مدیران استان‌ها در صورت دریافت گزارش در خصوص راه های حوزه استحفاظی خود می‌توانند در حداقل زمان ممکن برای رفع آن اقدام کنند.

پورهاشمی در ادامه از ثبت تردد بیش از ۲۵۵میلیون و ۵۱ هزار دستگاه وسیله نقلیه در راه‌های استان طی این مدت خبر داد و گفت:میزان تردد ثبت شده نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۳درصد رشد داشته است.

وی با بیان اینکه سهم تردد خودروهای سنگین از این میزان تردد ۱۴.۶۱ درصد بوده است گفت:این تعداد ترافیک ثبت  شده در راه های استان  از ۶۵سامانه ترددشمار مرکز مدیریت راه‌ها  به دست آمده است.

رئیس مرکز مدیریت اطلاعات راه‌ها و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین افزود:میانگین سرعت ثبت شده خودروها در این مدت ۸۲.۹  و درصد سرعت غیر مجاز خودروها نیز ۵.۳۷درصد بوده است.