شناسهٔ خبر: 124227 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

بنادر و دریانوردی در هفته ای که گذشت؛

اهتمام جدی سازمان بنادر و دریانوردی برای نقش آفرینی بیشتر در اقتصاد دریامحور/جذب ۱۰۰ هزار تن محمولات مواد معدنی و ساختمانی در مجتمع بندری امام خمینی(ره) 

بندر رجایی اهتمام جدی سازمان بنادر و دریانوردی برای نقش آفرینی بیشتر در اقتصاد دریامحور و جذب ۱۰۰ هزار تن محمولات مواد معدنی و ساختمانی در مجتمع بندری امام خمینی(ره)  از مهمترین اخبار حوزه بنادر و دریانوردی در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی،‌ مهمترین اخبار حوزه بنادر و دریانوردی در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است:

توسعه بنادر سیریک و جاسک و ایجاد یک بندر بزرگ در سواحل مکران در دستور کار سازمان بنادر 

معاون وزیر راه وشهرسازی ومدیرعامل سازمان بنادر ودریانوردی با تاکید بر نگاه ویژه‌ این سازمان به توسعه هرچه بیشتر سواحل مکران ، اعلام کرد: توسعه بنادر سیریک و جاسک و ایجاد یک بندر بزرگ در منطقه مکران در دستور کار سازمان بنادر و دریانوردی است.

اهتمام جدی سازمان بنادر و دریانوردی برای نقش آفرینی بیشتر در اقتصاد دریامحور 

معاون برنامه ریزی، توسعه مدیریت و منابع سازمان بنادر و دریانوردی گفت: این سازمان از هم اکنون با تمام توان در تلاش برای نقش آفرینی بیشتر در اقتصاد دریامحور به عنوان یکی از بخش‌های مهم برنامه هفتم توسعه است.

اعلام آمادگی سرمایه‌گذاران برای ساخت کارخانه کشتی سازی در بندر انزلی 

معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی از اعلام آمادگی سرمایه گذاران برای ساخت کارخانه کشتی سازی در بندرانزلی خبرداد و گفت: ساخت این کارخانه تاثیرات مثبت و بسزایی در افزایش مبادلات تجاری کشور در دریای خزر خواهد داشت.

استقبال انجمن کشتیرانی از برنامه سازمان بنادر برای فعال سازی منظم خطوط لاینری 

دبیرکل انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران با استقبال از برنامه ویژه سازمان بنادر و دریانوردی در راستای فعال سازی منظم خطوط لاینری، گفت: در این راستا نیازمند حمایت چندوجهی دولت و حاکمیت هستیم.

هیچ کالایی در مجتمع بندری آستارا فاسد نشده است 

رئیس اداره بندرآستارا با بیان اینکه فرآیند صادرات، واردات و ترانزیت در منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا به صورت منظم در حال انجام است، گفت: هیچگونه کالا و محموله ای به دلیل توقف زیاد در این بندر فاسد نشده است.

تنها از ۴۰ درصد ظرفیت بنادر شمال کشور استفاده می شود 

عضو مجمع نمایندگان استان گیلان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه نقدینگی کشور باید به سمت حمل‌ونقل دریایی سوق یابد، گفت: صرفا از حدود ۴۰ درصد ظرفیت بنادر شمالی استفاده می‌کنیم و بیش از ۶۰ درصد ظرفیت خالی داریم.

صدور بیش از ۲۵ هزار سند دریانوردی در هرمزگان 

معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: ۲۵ هزار و ۸۱۱ فقره سند دریانوردی از ابتدای سال جاری تا پایان آذرماه امسال در این استان صادر شده که در همسنجی با مدت مشابه سال گذشته پنج درصد افزایش داشته است.

جذب ۱۰۰ هزار تن محمولات مواد معدنی و ساختمانی در مجتمع بندری امام خمینی(ره) 

صدهزار تن محمولات مواد معدنی و ساختمانی از مبدأ استان‌های زنجان و گلستان در پی تلاش‌های انجام گرفته با هدف جذب کالا و شناسایی بازارهای جدید در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) جذب و در حال تخلیه و بارگیری است.