شناسهٔ خبر: 124247 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

 در نشست مشترک مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با مسئولین شهرستان لنجان انجام شد؛

تعیین تکلیف مشکلات حوزه اراضی و شهری شهرستان لنجان

نشست مشترک مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با مسئولین شهرستان لنجان در نشست مشترک مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با مسئولین شهرستان لنجان طرح‌های عمرانی و اجرایی حوزه راه و شهرسازی این شهرستان، مشکلات اراضی و طرح های توسعه شهری شهرستان لنجان تعیین تکلیف شدند.

 به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛  به منظور بررسی مسائل و مشکلات فرا روی توسعه پایدار شهرستان لنجان، علیرضا قاری قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان به همراه معاونین و روسای ذیربط این اداره کل با حمیدرضا محمدی فرماندار شهرستان لنجان و شهرداران این شهرستان دیدار و گفتگو کرد.  

در این نشست مشترک که به میزبانی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان برگزار شد طرح‌های عمرانی و اجرایی در حوزه راه و شهرسازی این شهرستان و میزان اعتبار طرح‌های در دست اجرا مورد بررسی قرار گرفت همچنین راهکارهای فنی و تصمیمات اتخاذ شده جهت رصد و پیگیری در جلسات آتی، به تصویب رسید.  

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با اشاره به آئین نامه اجرایی بند (ک) تبصره (۱۱) ماده واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور، بر تعیین تکلیف عرصه ساختمان های احداثی در اراضی ملی تصرفی شهرستان لنجان تاکید کرد و دستورات لازم را مبنی بر بررسی، پیگیری و انجام اقدامات مقتضی برای متقاضیان مشمول این آیین نامه، به معاونین و روسای ذیربط ابلاغ کرد.  

وی ضمن بررسی مشکلات مرتبط با اراضی ملی شهرستان لنجان، انتقال اسناد مالکیت، وضعیت ساخت و ساز کارگاه های مزاحم شهری و مجوزات آن و سایر موارد مربوط به حوزه املاک و حقوقی این شهرستان، رهنمودهای فنی و عملیاتی را ارائه داد و بر سرعت بخشی گردش کاری این مباحث تاکید کرد.  

قاری‌قرآن وضعیت اعتباری طرح تفصیلی شهرهای سده لنجان و چمگردان را مورد بررسی و پیگیری قرار داد و با اشاره به ضرورت تهیه این طرح‌ها، از معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان خواست تا پس از تامین اعتبار از سوی فرمانداری، این موضوع را بصورت ویژه پیگیری و به جلسات کارشناسی آن سرعت بخشد.  

گفتنی است در این نشست مباحثی پیرامون سهم ۱۰ درصد شهرداری، تغییر کاربری اراضی، لحاظ نمودن برخی مولفه ها در طرح جامع، مشکلات مرتبط با مسکن مهر و ... مطرح و پس از بحث و گفتگو تصمیمات لازم اتخاذ شد.