شناسهٔ خبر: 124248 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی استان اصفهان تاکید شد؛

ایجاد ارتباط ساختاری بین دستگاهی به منظور تحقق اهداف سازمانی

شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی استان اصفهان جلسه شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان اصفهان با حضور دستگاههای زیر مجموعه وزارت راه و شهرسازی استان، به منظور بررسی طرح‌های اولویت دار تشکیل شد و در طی آن بر ایجاد ارتباط ساختاری بین دستگاهی و سرعت بخشی پروژه‌های اجرایی تاکید شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ جلسه شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی استان اصفهان به ریاست علیرضا قاری‌قرآن مدیرکل راه و شهرسازی و رئیس شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان اصفهان در سالن اجتماعات اداره‌کل راه آهن با حضور مدیران کل دستگاه‌های زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی در استان اصفهان برگزار شد.  

این جلسه به منظور ایجاد هماهنگی بیشتر میان دستگاه های اجرایی عضو شورا، مشورت برای حل مشکلات، تدوین برنامه و ایجاد آمادگی در آستانه سفر مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور ایثارگران به استان اصفهان، همکاری برای تسهیل و پیشرفت پروژه‌ها، استفاده بهینه از منابع در دسترس، بررسی پروژه‌های اولویت دار در سطح استان تشکیل و تمهیدات لازم در این خصوص اندیشیده شد.  

جلسه شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی استان اصفهان به صورت دوره ای در محل ادارات عضو برگزار می‌گردد و در طی آن علاوه بر ارائه گزارشی کامل از اقدامات هر دستگاه، مباحث بین بخشی با سرعت و فی المجلس مرتفع می‌شود.  

رئیس شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان اصفهان در این نشست ضمن تاکید بر تشکیل جلسات به صورت منظم و هرماهه، اظهار داشت: جهت بهره مندی بهینه از مباحث و گزارشات ارائه شده اداره میزبان، ضرورت دارد تا معاونین حوزه‌های مختلف آن دستگاه نیز برای بیان مباحث تخصصی و فنی و ایجاد ارتباط ساختاری و نزدیک بین دستگاهی، اطلاع از جزئیات پروژه‌های خاص و حذف فاصله در حوزه های مختلف در نشست‌ها حضور داشته باشند.  

وی اذعان داشت: برگزاری شورای هماهنگی علاوه بر اینکه منجر به هماهنگی و اتحاد ادارات کل زیر مجموعه وزارت راه و شهرسازی در استان می‌شود، همدلی و یکپارچگی میان اعضا را نیز به همراه دارد، همچنین شناخت موضوعی مباحث هر دستگاه و کمک در راستای تحقق اهداف آن نیز از دلایل اصلی برگزاری این جلسات محسوب می‌شود.  

قاری‌قرآن با توجه به پیشنهاد دستگاه های اجرایی عضو این شورا در خصوص حل مشکل مسکن کارکنان در قالب طرح نهضت ملی مسکن عنوان کرد: برای حل این مشکل همچون سایر ادارات استانی پیش خواهیم رفت و پس از ایجاد بانک اطلاعاتی کامل از پرسنل متقاضی و انجام استعلامات لازم، تمهیدات مقتضی برای کارکنان واجد شرایط طرح نهضت ملی مسکن بعمل می‌آید.  

در این نشست هزینه انجام کار آزمایشگاه فنی مکانیک خاک و تطابق آن با قوانین و بخش خصوصی مورد بررسی قرار گرفت و بر هماهنگی بیشتر و سرعت بخشی فعالیت‌های این آزمایشگاه در زمینه طرح نهضت ملی مسکن تاکید شد.  

گفتنی است در این نشست مباحثی پیرامون نقشه جامع اطلاعاتی از وضعیت راه‌ها، ادارات، و ...، برگزاری جشنواره، انتقال خطوط راه آهن با مترو، مشکلات کنارگذر غربی، رفع تصرفات اراضی ملی و ... مطرح و در خصوص آن همفکری شد، همچنین در پایان نیز از قطار ویژه نور (اصفهان - مشهد) و خدمات قابل ارائه به مسافران بازدید بعمل آمد.