شناسهٔ خبر: 124252 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان آران و بیدگل خبر داد؛

تحویل ۲۵ هکتار اراضی به بنیاد مسکن برای ساخت طرح نهضت ملی مسکن شهرستان آران و بیدگل

عصار زاده اران وبیدگل اصفهان رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان آران و بیدگل گفت: تا کنون بیش از ۲۵ هکتار اراضی جهت ساخت واحدهای طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای آران و بیدگل، نوش آباد و ابوزیدآباد به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تحویل شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛  امیرحسین عصارزاده رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان آران و بیدگل در خصوص وضعیت طرح نهضت ملی مسکن این شهرستان اظهار داشت: بیش از چهار هزار و ۳۰۰ نفر در طرح نهضت ملی مسکن برای شهرهای آران وبیدگل، نوش آباد و ابوزید آباد اقدام به ثبت نام کردند که افزون بر سه هزار نفر آنان واجد شرایط شناخته شدند.  

وی افزود: از این تعداد بیش از یکهزار و ۴۰۰ متقاضی تایید شده و در انتظار افتتاح حساب هستند، برای ۴۳۷ متقاضی افتتاح حساب انجام شده است و تا کنون ۵۶ متقاضی نیز به پروژه‌ها اختصاص یافتند.

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان آران و بیدگل با اشاره به بررسی وضعیت و اصلاح فرم (ج) بالغ بر ۸۰۰ متقاضی طرح نهضت ملی مسکن از لحاظ سابقه واگذاری دولتی در سامانه جامع املاک و مستغلات گفت: این افراد بعضاً یا به دلیل اینکه در گذشته در طرح مسکن مهر ثبت نام نمودند و بنا به دلایلی ثبت نامشان منجر به واگذاری مسکن نشده است فرم ج آنان قرمز باقیمانده و یا به دلیل تشابه اسمی و عدم تشخیص سامانه قرمز شده است، که پس از مراجعه به این اداره اقدامات لازم در این خصوص بعمل آمد.  

وی با بیان اینکه در محدوده شهر آران و بیدگل با کمبود زمین و در سفیدشهر با فقدان زمین با کاربری مسکونی مواجه هستیم اذعان داشت: در راستای سرعت بخشی به اجرای طرح نهضت ملی مسکن شهر آران و بیدگل در مجموع بیش از ۲۳ هکتار زمین به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی این شهرستان تحویل داده شد.  

عصارزاده بیان داشت: در جهت اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهر نوش آباد جمعاً ۸۹  قطعه زمین با کاربری مسکونی در مجموع به مساحت بیش از ۱۴ هزار مترمربع برای احداث یکصد و ۷۸ واحد مسکونی به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تحویل داده شد.  

وی ادامه داد: برای اجرای این طرح در شهر ابوزیدآباد ۳۲  قطعه زمین با کاربری مسکونی مجموعا به مساحت بیش از شش هزار و ۷۰۰ مترمربع جهت احداث ۶۴  واحد مسکونی به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان تحویل داده شد.  

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان آران وبیدگل گفت: به منظور جبران کسری اراضی طرح نهضت ملی مسکن در شهر آران و بیدگل قطعه زمینی به مساحت ۲۶ هکتار، در شهر ابوزیدآباد قطعه زمینی به مساحت ۶ هکتار و در شهر نوش‌آباد قطعه زمینی به مساحت پنج هکتار جهت الحاق به محدوده این شهرها جانمایی وموافقت اولیه نیز در کمیته فنی اخذ شده است.