شناسهٔ خبر: 124297 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

رئیس روابط عمومی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران:

اولویت هواپیمایی هما انجام پروازهای ایمن است

ببینید | برگزاری نشست خبری سرپرست شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران رئیس روابط عمومی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در خصوص پیاده شدن دو مسافر پرواز تهران-خرم آباد ضمن عذرخواهی از مسافران و توضیح شرایط پیش آمده گفت: اولویت هواپیمایی هما انجام پروازهای ایمن است.

حسام قربانعلی رئیس روابط عمومی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران(هما) در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در خصوص تأخیر و پیاده کردن ۲ مسافر پرواز تهران ـ خرم‌آباد گفت: بر اساس محاسبات عملیات پرواز  و شرایط جوی هواپیماهای ای‌تی‌آر محدودیت‌های پروازی دارد که این محدودیت در زمان انجام پرواز و با توجه به شرایطی که در فرودگاه مقصد حاکم است صورت می‌گیرد و قابل پیش بینی نیست. متأسفانه هنگام فروش بلیت آگاهی لازم نسبت به این مسئله وجود ندارد و پرواز این هواپیما به شرایط آب و هوایی فرودگاه مقصد بستگی دارد.

قربانعلی افزود: در فرودگاه مقصد (خرم آباد) حدود ۱۱ نات باد موافق داشتیم که برای نشستن به وزش باد مخالف نیاز بود و نهایتأ مجموع این شرایط وضعیت نا ایمنی را  برای نشستن هواپیما ایجاد کرده بود.

وی ادامه داد: با توجه به این مسئله، خلبان با محاسبه شرایط ایمنی در چارچوب‌های ایمنی و با توجه به شرایط جوی در آن لحظه، مجبور شد از شاخص محدودیت وزنی استفاده کند و  پیاده کردن ۲مسافر را اعمال کند.

رئیس روابط عمومی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران(هما) بیان کرد: از سوی دیگر با توجه به این که فرودگاه خرم آباد در منطقه کوهستانی قرار دارد و در نظر گرفتن محدودیت شیب تقریب در صورت از دست رفتن یکی از موتورهای هواپیما، اعمال این کاهش وزنی ضرورت داشت.

وی با عذرخواهی از مسافران بابت تأخیر به وجود آمده برای پرواز تهران ـ خرم آباد گفت: هرگونه نارضایتی مسافران موجب ناراحتی ما می‌شود اما اولویت هواپیمایی هما انجام پروازهای ایمن است.

قربانعلی با بیان اینکه حقوق از دست رفته مسافران را در قالب قوانین پرداخت می‌شود، افزود: برای دلجویی از این مسافران در چارچوب تعاملاتی که داریم، اقدام می شود. در آن کادر بندی حفظ حقوق مسافر و تکریم آنها، اقداماتی از سوی خدمات فرودگاهی و بار ترافیکی انجام خواهد شد.