شناسهٔ خبر: 12436 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

خبر پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی تأیید شد؛

صدور مجوز فروش بليت قطار به دانشگاه‌ها/ ۵ درصد بهاي بليت‌ها به دانشگاه‌ها تعلق مي‌گيرد

ایستگاه راه آهن تهران شرکت راه‌آهن مجوز فروش بليت قطار به دانشگاه‌هاي كشور را صادر کرد و بر این اساس فقط ۵ درصد مبلغ بهاي بليت فروخته شده به دانشگاه‌ها تعلق مي‌گيرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی٬ با توجه به مزاياي حمل و نقل ريلي از نظر كاهش مصرف سوخت، كاهش آلودگي هوا و ايمني بالا، به منظور تسهيل دسترسي دانشجويان و اساتيد گرامي به بليت قطار، براي اولين بار در كشور امكان اعطاي مجوز فروش بليت قطار به دانشگاههاي كشور فراهم شده است.

اين اقدام مي تواند كمك شاياني به كاهش دغدغه‌هاي مربوط به سفرهاي انفرادي دانشجويان و همچنين اردوها و بازديدهاي گروهي نمايد. همچنين همانند آژانس‌هاي مسافرتي، ۵ درصد مبلغ بهاي بليت فروخته شده به دانشگاه‌ها تعلق مي‌گيرد.   

دانشگاه‌ها مي توانند درخواست كتبي خود را جهت بررسي و انجام مراحل قانوني به اداره كل برنامه ريزي و نظارت بر خدمات مسافري ( شماره نمابر ۵۵۱۲۸۴۰۴) ارسال کنند. 

پیش از این محسن میردامادی مدیر پروژه بهره‌برداری از قطارهای حومه‌ای در گفتگو با خبرنگار پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازی از برگزاری جلساتی با رؤسای دانشگاه‌ها و فرمانداران شهرهای حومه‌ای به منظور فروش بلیت گروهی به دانشجویان خبر داده بود.

وی افزود: در این جلسات همچنین به تجهیز دانشگاه‌ها برای سرویس‌دهی از دانشگاه تا ایستگاه راه‌آهن تأکید شد تا دانشجویان بتوانند در ساعاتی که قطار سیر دارد به صورت مستقیم از دانشگاه به ایستگاه راه‌آهن بیایند.

نظر شما