شناسهٔ خبر: 124360 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راه وشهرسازی کردستان:

خود مالکی از ظرفیت های مطلوب طرح نهضت ملی مسکن است

مصاحبه مدیرکل راه وشهرسازی کردستان با صدا وسیما مدیر کل راه وشهرسازی کردستان با اشاره به اینکه یکی از ظرفیت های مطلوب طرح نهضت ملی مسکن خودمالکی است، اظهار کرد: سهمیه استان در زمینه نوسازی مسکن ۱۶ هزار و ۳۰۰ واحد است که تاکنون هفت هزار و ۵۴۱ واحد ثبت نام کرده و تا پایان سال ۵۰ درصد این سهمیه جذب می شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی (کردستان) ، جهانگیر الیاسی با اشاره به اینکه سهم استان در نهضت ملی مسکن ۸۷ هزار و ۲۳۹ واحد است، اظهار کرد: از این تعداد ۳۶ هزار واحد در قالب ساخت مسکن، ۱۶ هزار واحد ساماندهی مسکن روستابی، افزون بر ۱۶ هزار واحد خودمالکی و بقیه واحدها نیز در حوزه بافت فرسوده ومسکن استیجاری است.

الیاسی افزود: از مجموع ثبت نام کنندگان، ۷۰ هزار نفر تایید نهایی شده که تاکنون چهار مرحله برای متقاضیان پیامک ارسال شده و اگر بعد از این، برای تکمیل پرونده اقدام نکنند حذف می شوند.

وی ادامه داد: میزان مراجعه کنندگان برای تکمیل پرونده در شهرهای کوچک استان کم است که از طریق رسانه ها و نمازهای جمعه و جماعات و شبکه های اجتماعی اقدام به اطلاع رسانی می کنیم.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان اضافه کرد: تفکری در بین مردم رایج شده که ارزش زمین شهرهای بزرگ بیشتر است به همین دلیل ساکنان شهرهای کوچک هم بیشتر خواهان ثبت نام و تهیه مسکن در شهرهای بزرگ هستند.

وی یادآور شد: تقویت بخش خودمالکی می تواند تاثیر زیادی در ساماندهی متقاضیان مسکن، کاهش ودیعه و رفع چالش های حوزه مسکن داشته باشد.

الیاسی اظهار کرد: بخشی از عدم مراجعه مردم برای بهره مندی از ظرفیت طرح نهضت ملی مسکن به عدم همکاری بانک های استان بر می گردد.