شناسهٔ خبر: 124363 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان خبر داد:

واریز وجه بیش از ۱۲ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن در سیستان و بلوچستان

مهندس مهدیار.jpg معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان گفت: تاکنون ۱۲ هزار و ۸۶۶ متقاضی طرح نهضت ملی مسکن درمحدوده شهرهای تحت پوشش این اداره کل واریز وجه اولیه را انجام داده اند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از سیستان و بلوچستان، ابوالفضل مهدیار از واریز وجه افزون بر ۱۲ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن در سیستان و بلوچستان خبر داد و اظهار داشت: از آغاز طرح نهضت ملی مسکن تاکنون بیش از ۱۲۸ هزار و ۶۰۰ متقاضی مسکن در استان ثبت نام کردند که از این تعداد ۳۲ هزار و ۶۷۱ نفر واجد شرایط شناخته شدند.

وی با بیان اینکه طرح نهضت ملی مسکن طرح کلان، بزرگ و خاص در دولت سیزدهم است، گفت: همچنین تاکنون ۲۸ هزار و ۵۸۸ نفر از متقاضیان این طرح در محدوده شهرهای تحت پوشش این اداره کل تایید نهایی شده اند که ۱۲ هزار و ۸۶۶ متقاضی واریز وجه اولیه را انجام داده اند.

مهدیار با بیان اینکه طرح نهضت ملی مسکن سیستان و بلوچستان یک طرح تحول آفرین است که بی تردید زمینه ساز رونق تولید و ایجاد اشتغال بیشتر در استان خواهد شد، گفت: اجرای این طرح مهم ملی در حوزه تحت پوشش این اداره کل با پیشرفت فیزیکی ۵۶ درصد اشتغال حدود ۱۰ هزار نفر را به همراه داشته است.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان بیان کرد: زمین موردنیاز در همه شهرستان‌های استان برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن تامین شده و در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر نیز در اختیار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قرار گرفته است.

وی از اخذ پروانه ساختمانی برای ساخت افزون بر هشت هزار و ۵۶۵ واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن خبر داد و افزود: در حال حاضر ۹ هزار و ۲۷۷ واحد مسکونی این طرح مهم ملی در حوزه شهرهای تحت پوشش این اداره کل در مرحله فونداسیون، چهار هزار و ۵۹۱ واحد در مرحله اسکلت و سقف، ۳ هزار و ۴۳۳ واحد در مرحله سفت کاری و یک هزار و ۸۷۳ واحد در مرحله نازک کاری قرار دارد.

مهدیار توجه به کیفیت بالای ساخت واحدهای طرح نهضت ملی مسکن و سرعت بخشی به اجرای آن و همچنین واگذاری زمین به صورت ویلایی به متقاضیان را از اولویت های اداره کل راه و شهرسازی شمال سیستان و بلوچستان ذکر کرد.