شناسهٔ خبر: 12437 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

جلیلی در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مطرح کرد:

وزارت راه و شهرسازی دولت یازدهم در حوزه حمل و نقل عملکرد فوق العاده‌ای دارد/ تعامل دولت و مجلس هزینه تحقق برنامه‌ها را کاهش می‌دهد

اسماعیل جلیلی عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با اشاره به کمبود اعتبارات دولتی و مشکلات اقتصادی کشور گفت: با این وجود عملکرد ۲ سال گذشته وزارت راه و شهرسازی در حمل‌ونقل فوق‌العاده‌ بود.

اسماعیل جلیلی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفت: حجم فعالیت‌های وزارت راه و شهرسازی که چند سازمان بزرگ در دو حوزه حمل‌و‌نقل و مسکن تحت نظارت آن فعالیت می‌کند، بسیار گسترده و متنوع است؛ از طرفی اغلب پروژه‌های نیمه تمام کشور به این وزارتخانه وابسته است که با شرایط کمبود بودجه‌ امکان تکمیل این پروژه‌ها وجود ندارد.

نماینده مردم مسجد سلیمان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: باید مجموعه مجلس و دولت تلاش کنند تا وظایفی که به وزارت راه و شهرسازی محول شده با موفقیت اجرایی شود؛ عملکرد وزارت راه و شهرسازی در حوزه حمل‌ونقل طی دو سال اخیر فوق‌العاده‌ای بوده و تحرکات خوبی در جهت اصلاح و بازسازی مسیرهای ترددی ایجاد شده است. فراموش نکنیم شرایط مالی حاکم بر اقتصاد ایران نیاز به پشتیبانی و حمایت بیشتر دارد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی افزود: در حوزه مسکن و شهرسازی نیز با توجه به مشکلات ایجاد شده طی سال‌های گذشته به ویژه استقراض از بانک مرکزی برای پروژه‌های مسکن مهر منجر شد این طرح در مراحل اجرایی با محدودیت منابع و به کُندی پیش برود.

عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس افزود: در شرایط فعلی تعامل با وزارت راه و شهرسازی و حمایت از آن برای اجرای پروژه‌ها و تحقق اهداف اولویت دارد بنابراین با بررسی جمیع شرایط باید راهکارهایی که وزارت خانه را به تحقق اهداف نزدیک می‌کند در دستور کار دولت و مجلس قرار گیرد که منافع آن هم در حوزه زیرساخت‌ها هم در حوزه خدمات عمومی مردمی می‌تواند اثر بخش باشد.

وی گفت: در شرایط فعلی وزارت راه و شهرسازی که از ادغام دو وزارت خانه «راه و ترابری» و «مسکن و شهرسازی» ایجاده شده است با وجود پراکندگی و تنوع وظایف و همچنین فرهنگ سازمانی متنوع در اجرای برنامه‌ها به سطح نسبی از ثبات رسیده بنابراین باید حمایت کرد تا این وزارتخانه در تحقق اهداف با موفقیت عمل کند.

جلیلی افزود: اگر نگاه ما پاسخگویی به عملکرد فنی و اجرایی وزارت راه و شهرسازی باشد باید شخص وزیر و مجموعه وزارت راه و شهرسازی را حمایت کرد. هر چقدر مجلس در جهت موفقیت دستگاه‌های اجرایی حمایت کند هزینه‌های تحقق برنامه‌ها یا دسترسی مردم به خدمات کاهش می‌یابد؛ به عبارتی تعامل مجلس با مجموعه دولت هر چه بیشتر باشد تا اهداف سریع‌تر به سرانجام برسد هزینه‌ تحقق برنامه‌ها بسیار کمتر از آن است که خود را در چالش‌های سیاسی و مدیریتی درگیر کنیم. بنابراین اختلاف‌ها و اصطکاک‌ها هزینه‌های مدیریتی را افزایش می‌دهد./

نظر شما