شناسهٔ خبر: 124426 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی اعلام کرد؛

اجرای طرحهای راهداری به ارزش۱۸۰میلیاردتومان درشهرستان مراغه

بازدید طرحهای مراغه مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی در نشست بررسی طرح های مشترک راهداری و راه آهن در شهرستان مراغه گفت: طی سال جاری ۱۸۰ میلیارد تومان طرح در مراغه اجرا شده یا در دست اجرا بوده که شامل ۹۰ کیلومتر راهسازی و احداث چهار دستگاه پل در این شهرستان است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی از آذربایجان شرقی اورجعلی علیزاده؛ مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان  با بیان اینکه برای احداث پل زیرگذر کهجوق و مغانجیق به به ۲ روز زمان نیاز است افزود: مسیر ریلی موجود در این تقاطع تنها کریدور  ارتباطی شمالغرب به مرکز کشور است.

وی اضافه کرد: در جریان باکس گذاری پل تازه کند ۷۰۰ دستگاه اتوبوس مسافران این محور  ریلی را جابجا  کرده است.

وی افزود: برای اجرای طرح احداث پل زیرگذر کهجوق و مغانجیق به برنامه ریزی مناسب  و اخذ مجوز قطعی موقت مسیر ریلی نیاز است.

فرماندار شهرستان مراغه نیزدراین جلسه گفت:  هم اکنون ۲۰۰ طرح در حوزه‌های مختلف عمرانی، راهسازی، بهداشت و درمان و سایر حوزه های خدماتی و سرمایه‌گذاری در این شهرستان در دست اجراست.

اسدیان ادامه داد: در این راستا، اجرای طرح باکس گذاری پل‌تازه کند، حرکتی جهادی بوده لیکن اجرای آن نمود مناسب رسانه ای داشته و نمونه بارزی از  بازتاب عملکرد مدیران اجرایی است.

وی اضافه کرد: همچنین با توجه به اینکه در مسیر روستاهای کهجوق و مغانجیق تا کلان، حدود ۱۲ هزار نفر جمعیت روستایی ساکن بوده و از مناطق تولید کننده سیب بوده؛ احداث پل زیرگذر قطار در این منطقه بیش از پیش احساس می شود.

وی گفت: در راستای اجرای پل زیرگذر کهجوق و مغانجیق به صورت باکس گذاری پیش ساخته بوده که هم اکنون این قطعات تامین دلتنگی و شده و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

وی اضافه کرد: تکمیل پل فلزکاران، دیوار کشی مناطق حاشیه شهری و  ساماندهیدساختمان های متروکه راه آهن  در این شهرستان نیازمند نگاه  و توجه ویژه حمل و نقل ریلی است.

وی افزود: سهمیه مسافران ناوگان حمل و نقل ریلی این شهرستان که از مبدا تبریز  تامین می شود، زمینه ساز نارضایتی شهروندان را فراهم ساخته که باید این مشکل مرتفع شود

. فرماندار مراغه در ادامه خواستار تداوم آسفالت و بهسازی راه های اصلی و روستایی به ویژه مبادی ورودی شهر و تسریع در تکمیل زیرگذر داش آتان شد.

نماینده مردم مراغه و عجب شیر در مجلس شورای اسلامی گفت: طی ۲ سال گذشته، در حوزه راهسازی طرح های بزرگ و اقدامات بی نظیری در زمینه احداث ابنیه، پل و روکش راه های اصلی و روستایی انجام شده است.

علی علیزاده افزود: در  اجرای برخی طرح ها نقص هایی وجود داشته و زمان بر بودن مراحل اداری و مطالعات کارشناسی زمینه ساز بروز نارضایتی مردم شده است.

وی ادامه داد: با وجود تامین قطعات‌ پیش ساخته برای زیرگذر کهجوق معانجیق، برخی مراحل اجرایی آن زمان بر و نیازمند برنامه ریزی است.

وی اضافه کرد۲ طرح مهم زیرگذر خداجو و مغانجیق  طرح هایی مهم بوده و اجرای آنها زمینه ساز امید آفرینی برای مردم منطقه خواهد بود.

نماینده مردم مراغه و عجب شیر در مجلس از احتمال تصویب ردیف بودجه ۱۲۰۰ میلیارد تومانی برای تکمیل آزادراه مراغه هشترود در بودجه سال ۱۴۰۲ خبرداد.

‌مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری آذربایجان شرقی نیز گفت: بوروکراسی اداری موجب تاخیر در اجرای طرح ها شده که امری آزار دهنده است.

اسکندری افزود: طرح های احداث پل های زیرگذر خداجو و مغانجیق، مانند استخوان در گلو بوده و با توجه به جمعیت بالای بهره بردار به عنوان منطقه ای فعال در زمینه تولید سیب این شهرستان، به دغدغه ای اساسی تبدیل شده است.

‌مدیرکل راه آهن آذربایجان شرقی نیز گفت: کاهش ترافیک جاده ای هدف اصلی و اولویت راه آهن بوده و در این مسیر تلاش می شود.

قربانی با بیان اینکه طرح احداث پل قطار در روستای ملاقاسم در حال اجراست افزود: اجرای طرح های عمرانی و احداث پل های زیرگذر  در روزهای کم ترافیک ریلی، از اولویت های راه آهن است.

وی اضافه کرد: با اخذ مجوزهای قانونی و زمان بندی مناسب در فصل کاری و با مساعد شدن وضعیت جوی، طرح های عمرانی در بخش ریلی اجرا خواهد شد.  

لازم به ذکراست مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای، نماینده مردم شهرستانهای مراغه وعجب شیردرمجلس شورای اسلامی وفرماندار مراغه دراین برنامه از پروژه های عمرانی مختلف این شهرستان بازدید کردند