شناسهٔ خبر: 124437 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون راهداری استان اعلام کرد:

تردد درجاده‌های کردستان فقط با زنجیرچرخ امکانپذیر است

ببینید/عملیات بازگشایی و برفروبی محورهای فرعی و روستایی شهرستان قاینات به همت راهداران پرتلاش معاون راهداری استان کردستان گفت: با توجه به بارش سنگین برف و کولاک در نقاط مختلف استان، در حال حاضر تردد در جاده‌های استان فقط با زنجیر چرخ امکانپذیر است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (کردستان) رامبد نوذری اظهار داشت: بارش سنگین برف که از عصر روز شنبه در سطح استان آغاز شد تمام محورها را در برگرفت و ارتفاع برف در برخی از محورهای برون شهری به بیش از ۴۰ سانتی‌متر می‌رسد. راهداران از شب گذشته با استفاده از تمام تجهیزات و امکانات در محورهای مختلف استان مشغول برف‌روبی هستند،

نوذری توصیه کرد طی امروز و امشب مردم از ترددهای غیرضروری در جاده‌های استان خودداری و در صورت ضرورت حتما از زنجیر چرخ استفاده کنند.

معاون راهداری استان کردستان یادآور شد: درحال حاضر در مبادی ورودی استان پلیس‌راه اجازه تردد به هیچ خودرویی را نمی دهد مگر اینکه به تمام وسایل و تجهیزات گرمایشی و زنجیر چرخ مجهز باشد.

نوذری اظهار کرد:در شبانه‌روز گذشته، سه‌هزار و ۳۰۸کیلومتر از محورهای شریانی و غیرشریانی استان توسط عوامل راهداری برف‌روبی شد.

معاون راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان افزود: در این بازه زمانی ۹۶ دستگاه ماشین‌آلات و ۱۶۹ نفر از نیروهای راهداری در محورهای شریانی استان مشغول بودند و سه هزار و ۱۵۸ کیلومتر برف‌روبی انجام دادند.

نوذری میزان شن و نمک مصرفی در این محورها را ۹۹ تن اعلام کرد و ادامه داد هفت خودروی گرفتار در برف و کولاک رهاسازی شد.

وی به برف‌روبی محورهای غیرشریانی استان نیز اشاره و اضافه کرد: در این محورها نیز ۱۴ نفر از عوامل راهداری با بهره‌گیری از ۹ دستگاه ماشین‌آلات، ۱۵۰ کیلومتر برف‌روبی انجام دادند، ضمن اینکه ۱۴تن شن و نمک مصرف شد.

معاون راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان به راههای روستایی استان اشاره کرد و گفت : در حال حاضر راهداران در تمام محورهای استان مشغول برف‌روبی هستند و تاکنون هیچ راه مسدودی روستایی به ما گزارش نشده است.