شناسهٔ خبر: 124438 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون راهداری استان اردبیل خبر داد؛

خط کشی هزار و۷۰۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی استان اردبیل

خط کشی محورهای مواصلاتی شمال سیستان و بلوچستان معاون راهداری استان اردبیل گفت:هزار و۷۰۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی استان اردبیل در ۹ ماهه گذشته خط کشی شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از اردبیل،آیدین هاشمی در بازدید ازمحور اردبیل-سرچم با بیان اینکه در مدت یاد شده ۸هزار و ۶۰۰ کیلومتر از حریم راه استان تسطیح شده گفت:در این مدت ۲۷۳ هزار متر از شیب شیروانی راهها نیز توسط راهداران  اصلاح شده است.

وی با اشاره به اینکه در ۹ ماهه گذشته راهداران ۲ هزار و ۶۰۰ کیلومتر از افتادگی شانه راه را رفع و اصلاح کرده اند تصریح کرد: همچنین در دماغه ها ونقاط پربرخورد ۶ هزار و۸۰۰ عدد دپوی خاکی ایجاد شده است.

معاون راهداری استان اردبیل با هدف آگاهی دهی و هشدار دهنده به رانندگان جهت ملزم کردن آنها به رعایت قوانین راهور در جاده از تهیه،نصب و اصلاح ۲هزار و۵۰۰ عدد تابلوهای اطلاعاتی در راههای اصلی،فرعی و روستایی استان خبرداد و خاطرنشان شد:در ۹ ماهه گذشته ۷ هزار و ۶۰۰ عدد تابلوهای الزامی در راههای استان نصب شده است.

هاشمی نگهداری مستمر ۱۸۵ کیلومتر از سیستم موجودروشنایی راه  وتونل را توسط راهداران یادآور شدو اظهار کرد: در این مدت راهداران هزار عدد استوانه ایمنی در دماغه های پربرخورد استان نصب کرده اند.

وی با اشاره به اینکه راهداران  ۳۰۰ عدداز رمپ های ورودی و خروجی استان را در ۹ ماهه گذشته ایمن سازی کرده اند اظهار کرد:در این مدت ۵۰۰ عدد از راههای دسترسی غیرمجاز توسط راهداران انسداد شده است.

معاون راهداری استان اردبیل نصب ۴ هزار متر حفاظ در پرتگاهها و ابروها ،نصب ۲ هزار و۶۰۰ عدد بازتاب ایمنی،ارتقای هزار و۵۰۰ متر از نیوجرسی مفصلی،تعمیر ۴ هزار شاخه از گاردریل های آسیب دیده ،شستشوی ۱۱۵ هزار عدد از علائم،تهیه ونصب ۲۰ عدد از چراغ های چشمک زن و پلیسی،رنگ آمیزی ۳ هزار و۸۰۰ عدد از علائم و پایه تابلو و رنگ آمیزی ۱۴۳ عدد از پایه روشنایی وچراغ های چشمک زن را از دیگر اقدامات مهم راهداران در ۹ ماهه گذشته برشمرد.

وی اظهار کرد:در مدت یاد شده هزار و۶۰۰ عدد سرعتکاه پلاستیکی،مجازی و آسفالتی در راههای اصلی،فرعی و روستایی استان نصب شده است.