شناسهٔ خبر: 124472 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

طی اطلاعیه اعلام شد؛

آمادگی فرودگاه‌های کشور برای میزبانی پروازها/مسافران پیش از عزیمت با شماره ۱۹۹ تماس بگیرند

اطلاعیه فرودگاه‌های کشور برای میزبانی پروازها در آمادگی کامل قرار دارند و توصیه می شود مسافران پیش از عزیمت با شماره ۱۹۹ تماس بگیرند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در حالی که وضعیت ناپایدار جوی همراه با بارش برف و باران و همچنین برودت بسیار زیاد بر اکثر نقاط کشورمان حاکم است، تا عصر امروز ۲۵ دی تمامی فرودگاه‌های کشورمان از آمادگی لازم برای میزبانی از پروازها برخوردارند و باند پرواز تمامی فرودگاه‌ها باز است.

گفتنی است با تلاش مجاهدانه و شبانه‌روزی مدیران و متخصصان فرودگاهی، تمامی فرودگاه‌های کشور عملیاتی و آماده خدمت‌رسانی به مردم کشورمان هستند و فرودگاه‌ها به عنوان ساختارهای خدمت‌رسان، در روزهایی که بسیاری از ادارت و سازمان‌ها برای صرفه‌جویی در مصرف سوخت تعطیل هستند، عملیاتی اند و متخصصان فرودگاهی مشغول خدمت‌رسانی هستند.

از بامداد امروز ۲۵ دی تاکنون فقط یک پرواز از فرودگاه ایلام به مقصد فرودگاه مهرآباد به دلیل مه‌آلود بودن هوا کنسل شده است و تمامی پروازهای دیگر انجام شده‌اند.

اگرچه مدیران و متخصصان فرودگاهی نهایت تلاش خودشان را برای ارایه خدمات باکیفیت در این وضعیت آب و هوایی انجام می دهند، اما با توجه به شرایط ناپایدار جوی، بارش برف و باران، برودت شدید هوا و احتمال تغییر وضعیت پروازها، مسافران حتما پیش از عزیمت به فرودگاه ها با شماره ۱۹۹ در سراسر کشور، شماره ۰۲۱۶۱۰۲۱ ویژه فرودگاه بین المللی مهرآباد و شماره ۰۹۶۳۳۰ ویژه فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره) تماس بگیرند و از آخرین وضعیت پروازها مطلع شوند.

البته با توجه به هشدارهای مکرر سازمان هواشناسی مبنی بر بارندگی و کاهش شدید دما و در عین حال دلیل رعایت استانداردها و حفظ ایمنی پروازها، این احتمال می‌رود که پروازها تا پایان هفته جاری بدلیل ناپایداری های جوی دچار تاخیر یا لغو شود.

به گزارش روابط عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران وضعیت فرودگاه‌ها و پروازها به صورت مداوم رصد می شود و آخرین اخبار اطلاع رسانی خواهد شد.