شناسهٔ خبر: 124474 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین:

بارش برف ۲۲۸محور روستایی قزوین را مسدود کرد

راه روستایی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین گفت:به دنبال بارش برف و کولاک از شب گذشته تاکنون ۲۲۸محور روستایی این استان مسدود شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (راهداری قزوین)، جواد حق‌لطفی گفت:این تعداد محور روستایی ۳۸۰روستای استان را در بر می‌گیرد که به محض پایان بارش برف، عملیات برفروبی و بازگشایی آنها آغاز خواهد شد.

وی اضافه کرد:در پی هشدارهای هواشناسی مبنی بر بارش برف و کولاک شدید در استان، تیم‌های راهداری این اداره کل از شب گذشته با آماده باش ۱۰۰درصدی در جاده ها استقرار یافته و با اجرای عملیات برفروبی همزمان با بارش برف تلاش کردند تا هیچ راه ارتباطی در این استان مسدود نشود.

به گفته حق‌لطفی تاکنون ۳هزار و ۲۷۵تن ماسه ونمک برای برف‌روبی و جلوگیری از مسدود شدن جاده‌های استان مصرف شده است.
وی ادامه داد: با توجه به ادامه بارش‌ها و کولاک در مناطق و محورهایی چون الموت، بوئین زهرا و قزوین و  استقرار توده هوای سرد تا چند روز آینده، تمامی تیم‌های عملیاتی این اداره کل کماکان با استقرار در سطح راه‌های ارتباطی نسبت به ایمن سازی جاده ها اقدام می‌کنند.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین به رانندگان توصیه کرد با توجه به کولاک و لغزندگی جاده‌ها به ویژه در ارتفاعات و مناطق کوهستانی در صورت امکان سفر خود را به تاخیر انداخته و در صورت سفرهای ضروری نیز ضمن همراه داشتن زنجیر چرخ، در جاده‌ها با سرعت پایین حرکت کرده و در صورت بروز هرگونه حادثه مراتب را به راهداران مستقر در سطح جاده و یا پلیس راه اطلاع دهند.