شناسهٔ خبر: 124479 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اعلام کرد:

برفروبی بیش از 3 هزار کیلومتر باند در کردستان

حسنی مدیرکل کردستان  مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کردستان گفت: 3 هزار و 158 کیلومتر باند در محورهای مواصلاتی کردستان برفروبی شد

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (کردستان) حسنی با اشاره به آغاز بارش سنگین برف از ظهر روز گذشته در سطح استان، عنوان کرد: همزمان با آغاز بارش‌ها عملیات برفروبی در جاده‌های اصلی استان شروه شده و تا این لحظه 3 هزار و 158 کیلومتر باند برفروبی شده است.

وی خاطرنشان کرد: در مجموع ۵۵۰ نیروی فعال راهداری بخش دولتی و ۱۳۵ نیروی بخش خصوصی تا ۲۰ فروردین سال ۱۴۰۲ در محورهای شهری و روستایی در قالب 71 اکیپ بخش دولتی و خصوصی به مردم استان و مسافرین خدمات‌رسانی می‌کنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کردستان با بیان اینکه ۳۱ راهدارخانه ثابت و سیار در سطح جاده‌های استان فعال است، گفت: ۲۶ راهدارخانه ثابت و 5 راهدارخانه سیار وجود دارد که برای استقرار ماشین‌آلات و پرسنل در حین اجرای طرح زمستانه ساماندهی شده‌اند.

حسنی از اختصاص تعدادی از راهدارخانه‌ها به محل اسکان در راه ماندگان خبر داد و افزود: راهداران بخش دولتی در تمام محورهای شهری و روستایی به مردم ارائه خدمت خواهند کرد، اما نیروهای بخش خصوصی وظیفه خدمت‌رسانی در راه‌های روستایی در مواقع بارش برف را دارند.

حسنی خاطرنشان کرد: 421 دستگاه انواع ماشین‌آلات راهداری شامل 316 دستگاه بخش دولتی و ۱۰۵ دستگاه بخش خصوصی برای برف روبی و پاکسازی راه‌های شهری و روستایی در طرح زمستانه امسال در سطح جاده‌ها فعال است.

وی خاطرنشان کرد: نیروها و ماشین‌آلات در قالب 71 اکیپ راهداری در بازه زمانی یاد شده به مردم خدمات‌رسانی خواهند کرد.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان کردستان از تهیه و ذخیره‌سازی ۳۵ هزار تن شن و ماسه برای استفاده در مواقع بخبندان در راهدارخانه‌های استان خبر داد و با اشاره به طول ٧ هزار و ٩٥٠ کیلومتری شبکه راه‌های این استان گفت: راهداران در قالب طرح های مختلف زمستانه، نوروزی و تابستانی بیش از ۸ هزار و ۵۰۰ کیلومتر از راه های استان شامل یک هزار و ۹۰۰ کیلومتر در مسیرهای بین شهری و بیش از ۶ هزار کیلومتر راه روستایی را تحت پوشش قرار می‌دهند.