شناسهٔ خبر: 124559 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

معاون اول رییس جمهور در دیدار با مدیران عامل ۱۹ بانک دولتی و خصوصی:

بانک‌ها عقب ماندگی خود را در تخصیص تسهیلات مسکن جبران کنند/لزوم ایفای نقش جدی‌تر بانک‌های عامل در تولید مسکن

مخبر معاون اول رییس جمهور در دیدار با مدیران عامل ۱۹ بانک دولتی و خصوصی بر ضرورت جبران عقب ماندگی بانک‌ها در تخصیص تسهیلات مسکن تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، محمد مخبر معاون اول رییس جمهور در جلسه با مدیران عامل ۱۹ بانک دولتی و خصوصی کشور درباره مسائل و چالش‌های بانک‌ها برای تامین تسهیلات و حمایت از ساخت مسکن و تولید دارو، با اشاره به اینکه مسکن ۳۰ درصد سبد هزینه خانوار را شامل می‌شود، مشارکت بانک‌های عامل و بانک مرکزی برای سرمایه گذاری در بخش مسکن را امری بسیار مهم عنوان و تاکید کرد: بانک های عامل باید با خلاقیت در روش های بانکداری و نوآوری در تامین منابع مسکن و جذب نقدینگی، مشارکت و نقش جدی تری در تولید مسکن ایفا کنند.

مخبر با اشاره به اینکه بانک ها امروز در تخصیص تسهیلات بخش مسکن از تعهدات و برنامه پیش‌بینی شده عقب هستند، بر ضرورت اجرای برنامه‌ای جهشی برای تسریع در پرداخت تسهیلات این بخش تاکید کرد و گفت: بانک های عامل بسترساز اصلی توسعه کشور هستند و باید مطابق آنچه در تکالیف آنها قید شده، منابع مالی مرتبط با تولید مسکن را با اولویت تخصیص دهند. در این زمینه دولت آمادگی دارد تا مشکلات و چالش های پیش روی بانک ها در مسیر انجام این تعهدات را بررسی و رفع کند.

وی از وزیر راه و شهرسازی خواست تا در جلسات جداگانه با هر یک از بانک های عامل، مشکلات را احصا و پس از ارزیابی موارد لازم را برای تصمیم گیری ارائه کند.

در این نشست همچنین راهکارهای هدایت نقدینگی به سمت تولید و نیز احداث مسکن مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و مقرر شد بانک های عامل برای جذب سرمایه‌های سرگردان به سمت تولید مسکن اهتمام جدی داشته باشند و برنامه های عملیاتی خود را در این خصوص ارائه دهند.