شناسهٔ خبر: 124581 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل فرودگاه های استان فارس خبر داد؛

برگزاری مناقصه تکمیل ترمینال بین‌المللی فرودگاه شیراز/ نوسازی شبکه آب و اصلاح شبکه برق فرودگاه شیراز

غلامرضا کریم‌آقایی مدیرکل فرودگاه های استان فارس ازبرگزاری مناقصه تکمیل ترمینال بین المللی فرودگاه شیراز، نوسازی شبکه آب فرودگاه شیراز، اصلاح و تقویت شبکه گاز و اصلاح شبکه برق فرودگاه شیراز خبر داد.

غلامرضا کریم‌آقایی مدیرکل فرودگاه های استان فارس در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفت:از جمله پروژه های مهم این فرودگاه تکمیل ترمینال پروازهای خارجی است که به مساحت ۲۳ هزار متر مربع و با پیشرفت فیزیکی ۵۵ درصد در حال انجام است که پیشرفت ریالی پروژه تمام شده و در حال تکمیل اسناد برای برگزاری مناقصه جدید هستیم.

کریم آقائی  با اشاره به پروژه سایت رادار به عنوان پروژه ای مهم و زیرساختی افزود: این پروژه در ارتفاعات ۳۲۰۰ متری کوه سپیدار میمند فارس واقع شده و در حال حاضر بیش از ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون به دلیل بارش سنگین برف  و برودت هوا امکان دسترسی به محل سایت وجود ندارد و با مساعد شدن شرایط جوی عملیات تکمیل سایت، حصار کشی و نصب سیستم راداری انجام می‌شود.

مدیرکل فرودگاه های استان فارس تأکید کرد: تکمیل احداث سایت و نصب رادار گام موثری در افزایش پوشش راداری جنوب کشور داشته و ارتقاء شاخص های ایمنی را به همراه دارد.

او با بیان اینکه فرودگاه شیراز سومین فرودگاه کشور از نظر آمار مسافر و پرواز است و در ۹ ماهه ۱۴۰۱ نسبت به مدت مشابه سال گذشته با افزایشی ۲۵ درصدی روبرو بوده و دو میلیون نفر جابجایی مسافر داشته است، افزود: در این فرودگاه به ۱۹ مقصد داخلی و ۸ مقصد خارجی عملیات پروازی صورت می‌گیرد.

کریم‌آقایی با اعلام اینکه ۶ شرکت هواپیمایی خارجی و ۱۵ شرکت داخلی در فرودگاه شیراز مشغول به فعالیت هستند، اظهار کرد: در حال حاضر در فرودگاه شیراز روزانه به طور متوسط ۷۰ پرواز انجام می‌شود که شامل ۶۰ پرواز داخلی و ۱۰ پرواز خارجی است.

در ادامه مدیرکل فرودگاه های استان فارس از نوسازی شبکه آب شرب و اصلاح و تقویت شبکه گاز فرودگاه در سال جاری خبر داد و تصریح کرد: ارتقاء سطح ولتاژ شبکه برق فرودگاه از ۱۱ به ۲۰ کیلو ولت نیز در مرحله انتخاب پیمانکار قرار دارد.

  وی همچنین با اشاره به اقدامات امنیتی در فرودگاه شیراز گفت: در جهت افزایش ضریب امنیتی فرودگاه، استانداردسازی حصارهای اطراف فرودگاه و افزایش پوشش دوربین های مداربسته با اعتباری بالغ بر ۴۰ میلیارد ریال صورت گرفته است.

در پایان  مدیرکل فرودگاه های استان فارس در خصوص سایر فرودگاه های استان فارس گفت: پروژه بهسازی و توسعه عوامل پروازی در فرودگاه جهرم که هفته ای سه پرواز به تهران دارد، با هزینه ۱۰۰۰ میلیارد ریال در مرحله مناقصه است و در فرودگاه داراب نیز ۵ کیلومتر حصار کشی پیرامونی انجام شده و ۵ کیلومتر دیگر باقی مانده است که با اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیارد ریال در مرحله برگزاری مناقصه است. همچنین در فرودگاه داراب پروژه توسعه و بهسازی عوامل پروازی با اعتبار ۵۷۰ میلیارد ایران در حال برگزاری مناقصه است.

شایان ذکر است در فرودگاه شمال فارس نیز مناقصه تکمیل سطوح پروازی و دیوارکشی پیرامون فرودگاه در مرحله برگزاری است.