شناسهٔ خبر: 12460 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

استادیار گروه مهندسی شهرسازی دانشگاه آزاد اسلامی:

نقش زنان عضو جامعه مهندسی در حوزه ساخت و ساز غیرقابل انکار است

الهام امینی استاد یار گروه مهندسی شهرسازی دانشگاه آزاد اسلامی بر لزوم حضور بانوان مهندس در عرصه ساخت و ساز کشور تاکید کرد و گفت: نقش زنان عضو جامعه مهندسی کشور در حوزه ساخت و ساز غیرقابل انکار است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی الهام امینی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: با توجه به آمار 60 درصدی حضور بانوان در دانشگاه ها و حضور 10 درصدی بانوان مهندس در جامعه مهندسی کشور، بانوان باید در این حوزه بیشتر ایفای نقش کنند.

وی اظهار داشت: امروز برخلاف گذشته مشارکت زنان دیگر فقط به صورت پز سیاسی نیست، بلکه زنان تحصیل کرده و فرهیخته در سراسر کشور با توان بیشتری پا به عرصه های کلان مدیریتی گذاشته اند و وضعیت خوشبختانه روبه افزایش است.

این عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: نباید فراموش کنیم که در ادامه تحصیل، حق کار، حق مالکیت و حق رأی بین زن و مرد هیچ تفاوتی وجود ندارد.

وی معتقد است: هرچه زمینه فعالیت زنان در عرصه های اجتماعی و مدیریتی فراهم شود، قطعا توانمندی بانوان برای جامعه بیشتر ثابت می شود و این مساله جایگاه زنان را در حوزه ساخت و ساز و جامعه ارتقا می دهد.

امینی تاکید کرد: در عرصه ساخت و ساز کشور زنان باید دوشادوش مردان تلاش کنند و در این حوزه حضوری فعال داشته باشند و این مساله اعتماد بیشتری را برای ایفای مسئولیت زنان در این حوزه فراهم می آورد.

به گفته وی، قانون اساسی کشور راه را برای تصدی بیشتر مناصب تصمیم گیری برای زنان باز گذاشته و توجه جدی به آن می تواند توسعه کشور را شتاب بخشد.

استادیار گروه مهندسی شهرسازی دانشگاه آزاد اسلامی افزود: زنان سرمایه های اجتماعی جامعه محسوب می شوند و با توجه به افزایش سطح تحصیلات به تناسب سطح انتظارات از آنها رشد می یابد و باید از این ظرفیت ها در صنعت ساختمان استفاده شود.

امینی یادآور شد: استفاده از تخصص و دانش زنان امروز به بهترین وجه ممکن باید انجام شود و حضور موثر و سازنده آنان در جایگاه خطیر مدیریت ساخت و ساز کشور می تواند نویدبخش حضور زنان در عرصه‌های مدیریت صنعت ساختمان و ساخت و ساز باشد که در انتخابات سازمان های نظام مهندسی شاهد آن خواهیم بود.

انتخابات سازمان های نظام مهندسی کشور همزمان با تهران روز 16 مهرماه سال جاری تمام استانهای کشور برگزار می شود.

نظر شما