شناسهٔ خبر: 124646 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

به منظور اجرای طرح های عمرانی به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی؛

۲۵۱ میلیارد تومان قیر رایگان به سیستان و بلوچستان اختصاص یافت

مصطفی بیک مداح مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان سیستان و بلوچستان گفت: ۲۵۱ میلیارد تومان قیر رایگان از محل اعتبارات ملی برای اجرای طرح های عمرانی به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اختصاص یافت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان سیستان و بلوچستان، مصطفی بیک مداح اظهار داشت: امسال سه هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار قیر رایگان برای اجرای طرح‌های هادی برای بنیاد مسکن کشور تامین شده که سهم سیستان و بلوچستان با توجه به عقب ماندگی شاخص اجرای طرح های هادی یک پانزدهم این رقم یعنی ۲۵۱ میلیارد تومان است.

وی ادامه داد: پیش بینی می شود با این میزان قیر اختصاص یافته ۳۵۰ روستای سیستان و بلوچستان از نعمت آسفالت بهره مند شوند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان سیستان و بلوچستان افزود: همچنین سال گذشته با جذب ۲۲ هزار و ۳۸۵ تن قیر رایگان دریافتی و نیز همکاری دهیاران در تامین هزینه زیرسازی یک میلیون و ۲۸۷ هزار متر مربع از معابر در سطح ۱۵۵ روستای استان آسفالت شد.

بیک مداح با بیان اینکه جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهر و جذب سرمایه گذاران برای اجرای طرح‌های تولیدی و اقتصادی از مزایای اجرای طرح‌های هادی در روستاهاست، اظهار امیدواری کرد تا با تخصیص اعتبارات عمرانی مورد نیاز امکان جذب کامل این میزان قیر در پروژه های آسفالت روستایی استان فراهم شود.