شناسهٔ خبر: 124699 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد؛

بارش برف در ارتفاعات/ تداوم آلودگی هوا در تهران و شهرهای پرجمعیت

آلودگی هوا - بندرعباس کارشناس سازمان هواشناسی از بارش به شکل برف در ارتفاعات و تداوم آلودگی هوا در تهران و شهرهای پرجمعیت خبر داد.

کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی وضعیت جوی کشور را برای امروز و روزهای آتی تشریح کرد و گفت: بارش‌ها را در جنوب خراسان رضوی،

خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، کرمان و یزد خواهیم داشت، در ارتفاعات بارش ها به شکل برف خواهد بود و این سامانه به تدریج از جنوب شرق کشور خارج می‌شود.

رفیعی افزود: در جنوب شرق کشور رگبار پراکنده و وزش باد انتظار می‌رود و در نوار شرقی کشور و بخش‌هایی از مرکز و جنوب کشور وزش باد همراه با  کاهش نسبی دما به‌ویژه برای خراسان رضوی، خراسان جنوبی و  شمال سیستان و بلوچستان پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: در نوار غربی کشور جو آرام خواهد بود همراه با افزایش دمای هوا و در سواحل دریای خزر، جنوب بوشهر، فارس، غرب هرمزگان و بوشهر  رگبار پراکنده رخ می‌دهد.

همچنین آب‌های خلیج فارس مواج و متلاطم خواهد بود و بایستی صیادان و فعالان دریایی به افزایش طول موج ها توجه داشته باشند.

کارشناس سازمان هواشناسی از تداوم آلودگی هوا در شهرهای صنعتی و پرجمعیت خبر داد و گفت: امروز آسمان تهران صاف تا کمی ابری و غبارآلود است.

بیشینه دمای تهران ۹ درجه بالای صفر و کمینه دمای تهران فردا یک درجه زیر صفر خواهد بود.

وی به سردترین نقطه در کشور اشاره کرد و افزود: بوئین و میان‌دشت ۱۸ درجه زیر صفر، فرودگاه اردبیل۱۷ درجه زیر صفر و آوج با دمای ۱۵ درجه زیر صفر سردترین مناطق کشور بودند.

گفتنی است سردترین مرکز استان، اردبیل با دمای  ۱۳ درجه زیر صفر گزارش شد و گرم ترین مرکز استان هم دیروز بندرعباس با دمای ۲۴ درجه بالای صفر بود.