شناسهٔ خبر: 124726 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان خدابنده:

هزینه آماده سازی پروژه‌های طرح نهضت ملی در قیدار به علت نبود مصالح معدنی بالاست

خلجی قیدار زنجان.JPG رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان خدابنده، با بیان اینکه در فاز دوم نهضت ملی مسکن بیش از ۶ هزار و ۱۶۱ نفر در شهر قیدار ثبت نام کردند، گفت: تامین مصالح معدنی یا رودخانه ای مناسب برای اجرای روسازی معابر سایت نهضت ملی مسکن در شهر قیدار دشوار است.

جمال خلجی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (زنجان)، با بیان اینکه شهرستان خدابنده هفت شهر دارد، گفت: در شهر قیدار در فاز اول نهضت ملی مسکن ۵۱۹ متقاضی واجد شرایط وجود داشت و با تفاهم نامه ای که بین شهرداری، اداره اوقاف و صاحبان زمین صورت گرفت خوشبختانه برای این تعداد، زمین تامین شد.

وی بیان داشت: امیدواریم با آورده به موقع متقاضیان تا پایان سال آینده واحدهای مسکونی نهضت ملی مسکن شهر قیدار آماده شوند و در حال حاضر پیشرفت فیزیکی واحدها در مرحله بتن ریزی سقف است.

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان خدابنده، با بیان اینکه استقبال از نهضت ملی مسکن در شهر قیدار مطلوب است، گفت: در فاز دوم نهضت ملی مسکن بیش از ۶ هزار و ۱۶۱ نفر در این شهر ثبت نام کردند که از این تعداد دو هزار و ۸۵۶ نفر رد درخواست و بیش از دو هزار و ۳۵۹ نفر تایید نهایی درخواست شدند.

خلجی با بیان اینکه در شهر سجاس ۵۷۴ نفر در فاز دوم نهضت ملی مسکن ثبت نام کردند و ۳۶۷ نفر رد درخواست و ۱۳۸ نفر تایید نهایی درخواست شدند، تاکید کرد: پیگیر الحاق به محدوده در این شهر هستیم تا مشکل زمین حل شود و در این خصوص تفاهم‌نامه ای هم با زمین داران و شهرداری این شهر صورت گرفته و عملیات نقشه برداری اراضی موردنظر نیز رو به اتمام‌ است.

وی تعداد متقاضیان نهضت ملی مسکن در شهر گرماب را ۲۹۲ نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد ۲۲۳ نفر رد درخواست و ۳۵ نفر  تایید نهایی درخواست شدند که در این راستا برای تامین این تعداد واحد مسکونی درصدد هستیم از طریق تهاتر اراضی سازمان ملی زمین و مسکن با قطعات مسکونی متعلق به شهرداری گرماب  برای متقاضیان واجد شرایط این شهر تامین زمین صورت بگیرد.

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان خدابنده، با اشاره به اینکه ۷۰۹ نفر در شهر زرین رود در فاز دوم نهضت ملی مسکن ثبت نام کردند که از این تعداد ۴۳۲ نفر رد درخواست شدند، افزود: در این میان ۱۹۷ نفر تایید درخواست نهایی شدند.

خلجی ادامه داد: متاسفانه همکاری در این شهر برای تامین زمین انجام نگرفته در حالی که سازمان ملی زمین و مسکن اعلام آمادگی کرده با قیمت کارشناسی زمین خریداری کند ولی هیچ همکاری تاکنون از طرف مالکان اراضی مورد نظر در این شهر صورت نپذیرفته است. 

گزینه‌هایی در شهر قیدار برای تامین زمین وجود دارد

خلجی با اشاره به اینکه در شهرهای سهرورد ۱۵ نفر، کرسف ۴۱ نفر و نوربهار هم چهار نفر تایید نهایی درخواست شدند، گفت: متاسفانه همکاری در این شهرها نیز برای تامین زمین وجود ندارد و به علت اینکه تعداد متقاضیان کم است این تعداد متقاضی در شهر قیدار پوشش داده می‌شوند.

وی با بیان اینکه دو گزینه ۱۵۰ هکتاری برای اجرای نهضت ملی مسکن در فاز دوم در شهر قیدار پیش بینی شده است، افزود: عملیات نقشه برداری در این اراضی انجام شده و می‌خواهیم برای الحاق به محدوده مثل فاز ۲۵ هکتاری با اداره اوقاف، شهرداری و صاحبان زمین وارد مذاکره شویم که زمان بر است ولی امیدواریم این مهم اتفاق بیفتد و بتوانیم متقاضیان واجد شرایط این شهر را به طور کامل خانه دار کنیم.

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان خدابنده، به مشکلات اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن در شهر قیدار اشاره کرد و گفت: با توجه به وقفی بودن زمین‌های شهر قیدار تعامل و همراهی بیش از پیش اوقاف ضروری است.

خلجی با بیان اینکه مصالح معدنی و یا رودخانه ای مناسب برای اجرای روسازی معابر سایت طرح نهضت ملی مسکن ضروری است، افزود: نبود  معدن مناسب مصالح روسازی یا رودخانه ای در نزدیکی شهر قیدار به عنوان یک چالش مطرح است و با توجه به اینکه فاصله انتقال مصالح به محل اجرای طرح‌ زیاد است این عوامل باعث افزایش هزینه‌های آماده سازی پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن می‌شود.

خلجی همچنین در پایان بر لزوم تسریع و تقویت همکاری اداره آب در اجرای انتقال آب رسانی سایت طرح نهضت ملی مسکن در قیدار تاکید کرد.