شناسهٔ خبر: 124753 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه:

زمین‌ مورد نیاز برای ۸۰ هزار مسکن تامین شده است/ هیچ متقاضیِ واجد شرایطی از این طرح محروم نمی‌ماند

شورای مسکن مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه از تامین زمین‌های مورد نیاز طرح نهضت ملی مسکن در استان کرمانشاه خبر داد و گفت: در حال حاضر زمین مورد نیاز برای تمام متقاضیان این طرح تملک شده است و برای ۴۰ هزار واحد دیگر نیز زمین مورد نیاز پیش‌بینی شده است و آمادگی ساخت‌وساز برای تمام واجدینِ شرایط طرح نهضت ملی مسکن را داریم.

به‌گزارش پایگاه خبری وزارت  راه و شهرسازی (کرمانشاه )، در این جلسه از پیشرفت فیزیکی ۹/۸ درصدی پروژهای نهضت ملی مسکن استان خبر داد و گفت: پروژه های نهضت ملی مسکن استان در بخش خصوصی و یا خود مالکی ۵۰ درصد پیش فیزیکی دارد که آمار خوبی در سطح کشور محسوب می شود.
وی در ادامه از نهاد های مانند بنیاد مسکن، بنیاد مستعضفان و سپاه که ساخت واحد های کلان پنج هزار، چهار هزار و سه هزار واحدی نهضت ملی مسکن در دست دارند خواست با جدیت بیشتر پای کار بیایند تا میزان عقب ماندگی استان جبران شود.
آهکی در ادامه تعداد متقاضیان نهضت مسکن ملی در استان را ۶۰ هزار و ۶۰۰ خانوار اعلام کرد و گفت: زمین ساخت حدود ۴۰ هزار و ۲۳۶ واحد تامین قطعی شده و در حال مذاکره برای قطعی شدن زمین ۴۰ هزار واحد دیگر در سطح کلان استان هستیم که به‌زودی تملک خواهد شد.
مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه در ادامه از شناسایی نزدیک به دو هزار هکتار زمین برای ساخت پروزه های نهضت ملی مسکن در استان کرمانشاه خبر داد و گفت: اکنون هزار و ۴۰۸ هکتار از این اراضی در استان تامین قطعی شده که می توانیم در آنها ۴۰ هزار واحد مسکونی بسازیم.
آهکی همچنین گفت به طور میانگین برای هر هکتار اراضی ساخت ۵۰ تا ۷۰ واحد مسکونی پروژه های نهضت ملی مسکن برنامه ریزی شده است.
وی همچنین از شروع عملیات اجرایی پروژه نهضت ملی مسکن برای ساخت بیش از ۲۹ هزار واحد مسکونی خبر داد و گفت: ۲۲ درصد این پروژه ها در مرحله فونداسیون و ۱۳/۸ درصد در مرحله اسکلت و سقف است.
آهکی با اشاره به اینکه در بعضی از شهرستان‌ها مانند سرپل‌ذهاب و قصرشیرین علاوه بر زمین مورد نیاز، زمین‌های مازاد شناسایی شده است، افزود: طبق نظر وزیر راه و شهرسازی و استاندار کرمانشاه مبنی بر تمرکز بر ویلاسازی و جلوگیری از ارتفاع‌سازی، در این شهرستان‌ها می‌توانیم به‌راحتی شروع به ویلاسازی کرده و با تمام توان عملیات اجرایی این پروژه‌ها شروع شده است.