شناسهٔ خبر: 124882 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با حضور مجمع نمایندگان استان؛

جلسه روند ساخت نهضت ملی مسکن استان کرمان برگزار شد

عکس روند ساخت نهضت ملی مسکن با حضور مجمع نمایندگان استان در اداره کل راه و شهرسازی پیگیری و  برگزار شد.

به گزارش اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان کرمان در ظهر پنجشنبه مورخ ۱۴۰۱٫۱۰٫۲۹ جلسه روند ساخت نهضت ملی مسکن استان کرمان با حضور مجمع نمایندگان استان کرمان در مجلس شورای اسلامی ،مدیران کل مربوطه استان کرمان ،معاونین و کارشناسان مربوطه اداره کل راه و شهرسازی استان کرمان در محل اداره کل راه و شهرسازی استان کرمان برگزار گردید.

مدیر کل راه و شهرسازی استان کرمان در این جلسه گفت: در نقاط مختلف استان طرح نهضت ملی مسکن شروع به کار شده اما در برخی مناطق استان از جمله شهر کرمان با کمبود زمین مواجهیم.

حافظی افزود: تا به امروز ۴۴هزارو ۵۵نفر واجد شرایط نهایی شده اند و از این تعداد ۱۳هزار نفر واریز وجه ۴۰ میلیون‌تومان هم واریز شده است.

وی گفت: از ۷۳هزار نفر ثبت نام شده در شهر کرمان ۴۴هزار نفر  واجد شرایط هستند که هنوز به دلیل نبود زیرساختها ، ساخت این واحدها با مشکل روبرو هستند.

مدیر کل راه و شهرسازی کرمان عنوان کرد: در دو منطقه حاجی آباد و پروژه ستاد اجرایی حضرت امام خمینی (ره) شهر کرمان برای ۵ هزارنفر اکنون زمینه ساخت وجود دارد که ۵ درصد کل افرادی است که واجد شرایط دریافت مسکن هستند.

 نبود زیر ساختهایی از قبیل آب ، برق، گاز و اجرایی نشدن قانون تخفیف ۳۰درصدی پروانه های ساخت توسط شهرداریها ، از عمده مشکلاتی بود که در این جلسه مطرح و و با حضور اعضا مجمع نمایندگان استان بررسی  شد .

در این جلسه همچنین اعلام شد ساخت  ۱۲هزار واحد مسکن  در کل استان در دهه فجرآغاز خواهد شد و درهمین ایام هزار و ۲۲۴ واحد نهضت ملی مسکن و مسکن مهر ساخته شده نیز آماده تحویل به مردم خواهد بود.