شناسهٔ خبر: 124921 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مدیر فرودگاه خرم آباد اعلام کرد؛

تأخیر پروازها در فرودگاه خرم آباد کاهش می باید/ بهره برداری از پروژه پرسیژن اپروچ فرودگاه خرم آباد در سال آینده

علی کاملی.فرودگاه خرم آباد مدیر فرودگاه خرم آباد از کاهش تأخیر پروازهای فرودگاه خرم آباد خبر داد و اعلام کرد: پروژه پرسیژن اپروچ فرودگاه سال آینده به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی علی کاملی مدیر فرودگاه خرم آباد در خصوص آخرین وضعیت اجرای پروژه پرسیژن اپروچ این فرودگاه گفت: اجرای این پروژه در روزهای اخیر به تصویب هیئت مدیره شرکت فرودگاه‌ها رسید و با برگزاری مرحله مناقصه در آینده نزدیک، به نظر می‌رسد در دو ماه نخست سال آینده این طرح به بهره برداری برسد.

 کاملی با اشاره به مزیت پروژه پرسیژن اپروچ برای فرودگاه خرم آباد، اظهار کرد: با اجرای این طرح، دید افقی به یک هزار و ۲۰۰ متر کاهش یافته و باتوجه به کوهستانی بودن منطقه استان لرستان، تأخیرات پروازی کمتر خواهد شد.

وی با اشاره به آخرین وضعیت سامانه سوییچینگ فرودگاه خرم آباد گفت: این پروژه با اعتبار هفت میلیارد ریال پایان یافته و منتظر تأییدیه سازمان هواپیمایی کشوری هستیم.

مدیر فرودگاه شهدای خرم آباد درباره سیستم گیرنده و فرستنده این فرودگاه گفت: این سیستم از فرودگاه رشت به خرم آباد منتقل شد و ساختمان مربوط به آن نیز که از سال ۱۳۹۸ آغاز شده بود، در مجموع به اعتباری کمتر از ۲۰ میلیارد ریال پایان یافت.

کاملی پروژه بهسازی برج مراقبت پرواز را دیگر طرح در دست اقدام فرودگاه شهدای خرم آباد برشمرد و گفت: این پروژه شامل تعویض شیشه، بهسازی کف و سقف برج، رنگ آمیزی کل ساختمان، سیستم سرمایش و گرمایش و... بوده که با اعتباری بالغ بر هشت میلیارد ریال در دست انجام است.

وی با اشاره به مناسب سازی ترمینال فرودگاه جهت استفاده افراد کم توان نیز گفت: فرودگاه خرم آباد در دو سال پیاپی رتبه نخست استانی را در خصوص مناسب سازی فضاهای موجود جهت استفاده همه افراد از ظرفیت فرودگاه کسب کرد و در این راستا اقداماتی نظیر اتاق مادر و کودک، احداث سرویس بهداشتی ویژه توانخواهان و نیز مناسب سازی ورودی و خروجی برای افراد کم توان در ترمینال فرودگاه در حال اجرا است.

مدیر فرودگاه خرم آباد گفت: پروژه های تعویض شیشه های ترمینال، احداث جاده حفاظتی، لکه گیری آسفالت بلوار ورودی، ارتینگ اپرون، تعویض چراغ های پرمصرف بلوار ورودی با چراغ های کم مصرف، ارتقاء سیستم پایش تصویری، اکسس کنترل، بهسازی سیستم های الکتریکال، بهسازی سیستم مکانیکال، بهسازی دیوارهای قدیمی و آسفالت محوطه ترمینال و نیز احداث درب آهن جدید شامل جابجایی محل، احداث ساختمان، احداث درب اتوماتیک، تهیه و نصب راهبند ضد تروریستی و راه اندازی برق دو مداره از دیگر اقدامات در حال اجرا است.

به گزارش روابط عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران کاملی با اشاره به وضعیت پروازهای این فرودگاه گفت: در حال حاضر ۹ پرواز در هفته به مقصد تهران توسط دو شرکت هواپیمایی ماهان و ایران ایر برقرار است و این آمادگی را داریم تا با حمایت بخش های مختلف، تعداد و مقاصد پروازی را افزایش دهیم.