شناسهٔ خبر: 124943 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی اعلام کرد؛

الحاقات اراضی به محدوده شهر ارومیه، مشکلات حدود ۱۹ تعاونی را رفع می‌کند

دکتر حمزه لو مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: با الحاق اراضی در طرح جامع شهر ارومیه، حدود ۱۹ شرکت تعاونی با حدود ۴۵۰ هکتار زمین به محدوده شهر الحاق شده و مشکلات این تعاونی‌ها رفع می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی)،سید محسن حمزه‌لو در دومین جلسه رسیدگی به مشکلات تعاونی‌های مسکن آذربایجان‌غربی، گفت: در این جلسه در خصوص بررسی محدوده شهر و حریم آن بحث و بررسی و اعلام شد که افق طرح جامع جدید شهر ارومیه ١۵ ساله تهیه می‌شود.

وی افزود: طرح جامع شهر جدید به منظور تأمین نیازهای مسکن و سرریز جمعیت ارومیه در قالب الگوهای مختلف سکونت و همچنین تأمین خدمات عمومی بررسی شده است.

 مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی ادامه داد: طرح جامع شهر ارومیه در شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران مطرح و مصوب شد و با این مصوبه الحاق بیش از ۱۰۰۰ هکتار از اراضی حاشیه ارومیه تصویب شده است.

 حمزه‌لو افزود: با این الحاق اراضی حدود ۱۹ شرکت تعاونی با حدود ۴۵۰ هکتار زمین به محدوده شهر الحاق شده و مشکلات این تعاونی‌ها رفع می‌شود.

وی اضافه کرد: با الحاق اراضی، ۱۲۴ هزار نفر جمعیت شهرستان ارومیه از آن بهره‌مند شده و مشکلاتشان رفع می‌شود.

 مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی با اشاره به مساله جمعیت، بیان کرد: آمار و اطلاعات ارائه شده از طریق نهادهای متولی ملاک جمع‌بندی در طرح جامع است و اساس ارائه آمار جمعیت شهری در استان‌ها بر عهده سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی است.

 استاندار آذربایجان‌غربی نیز در این جلسه، گفت: طرح جامع که یکی از مطالبات چندساله مردم شهر ارومیه با تلاش مسوولان مربوطه حل شده است.

 محمد صادق معتمدیان اظهار داشت: با هماهنگی دستگاههای نظارتی و اجرایی استان مسائل مربوط بررسی و از ظرفیت‌های قانونی برای رفع مشکلات مردم استفاده شده است.

  وی ادامه داد: فرصت طلایی برای کمک به مشکلات انباشت شده چندین دهه استان است و باید با انگیزه مضاعف مشکلات رفع شود.

 گفتنی است در ادامه این جلسه مشکلات تعاونی‌ها بررسی و تدابیر لازم برای رفع مشکلات سنجیده شد.