شناسهٔ خبر: 124960 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان شرقی اعلام کرد؛

بیشترین افزایش مسافر مربوط به پروازهای خارجی فرودگاه تبریز است/ رشد ۲۲ درصدی جابجایی مسافر در فرودگاه تبریز

فرودگاه تبریز مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان شرقی با اشاه به رشد ۲۲ درصدی جابجایی مسافر در فرودگاه تبریز اعلام کرد: یشترین افزایش مسافر مربوط به پروازهای خارجی فرودگاه تبریز است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی آمار جابجایی مسافر در فرودگاه تبریز در ۹ ماهه سالجاری از رشد ۲۲ درصدی برخوردار است.

رامین آذری مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان شرقی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفت: طبق اعلام "گروه آمار و اطلاعات هوانوردی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران" در ۹ماهه سالجاری تعداد کل مسافر جابجا شده فرودگاه بین المللی شهید مدنی تبریز ۱۱۱۵۸۰۹ نفر بوده است که نسبت به تعداد ۹۱۹۵۰۸ نفر مدت مشابه سال قبل، از رشد ۲۲ درصدی برخوردار است.

آذری با اعلام این خبر افزود: این میزان مسافر با تعداد ۸۷۱۰ پرواز جابجا شده اند که بیشترین میزان افزایش مسافر مربوط به پروازهای خارجی فرودگاه تبریز است.

همچنین پروازهای این فرودگاه از ۱۲۱۶ پرواز در سال گذشته به ۱۷۰۸ پرواز در نه ماهه سال‌جاری رسیده است که حکایت از رشد ۴۱ درصدی دارد.

وی در خصوص پروژه‌های عمرانی فرودگاه تبریز هم گفت: در سال‌جاری بیش از ۳۰ عنوان پروژه عمرانی با اعتباری بالغ بر ۴۰۰ میلیارد ریال در فرودگاه‌های آذربایجان شرقی (تبریز و سهند) به انجام رسیده است که از مهم ترین آن‌ها می توان به نصب و راه اندازی چراغهای SFLS  ، بهسازی سرویس های بهداشتی سالن های ترانزیت خارجی و میدان حج و همچنین زیرسازی و آسفالت جاده های دسترسی ایمنی و آتش نشانی فرودگاه تبریز  اشاره کرد.