شناسهٔ خبر: 124969 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی خوزستان خبر داد؛

اتمام روکش آسفالت ۶ کیلومتر از محور آبادان به اروندکنار

روکش آسفالت 6 کیلومتر از محور آبادان به اروندکنار معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی خوزستان از اتمام عملیات اجرایی لایه دوم روکش آسفالت ۶ کیلومتر از محور آبادان به اروندکنار خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خوزستان)، رحمان بهرامی معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی خوزستان در خصوص محور پرتردد آبادان به سمت اروندکنار گفت: محور آبادان به سمت اروندکنار ۳۹ کیلومتر طول دارد که ۵ کیلومتر آن در سال های قبل چهار خطه شده بود و اکنون عملیات اجرایی لایه دوم روکش آسفالت ۶ کیلومتر دیگر آن به اتمام رسیده و زیر بار ترافیک رفته است.

بهرامی با اشاره به اینکه این پروژه از کیلومتر ۵ تا ۱۱ اجرایی شده است، اظهار داشت: برای این ۶ کیلومتر ۱۷۰میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات ملی هزینه شده است.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی خوزستان گفت: با اتمام این پروژه جمعا ۱۱ کیلومتر از مسیر ۳۹ کیلومتری آبادان به سمت اروندکنار چهار خطه شده است.

وی اظهار داشت: مقرر شده تا از کیلومتر ۱۱ تا ۱۸ این محور توسط شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل چهار خطه شود که مقدمات کار انجام شده و در مرحله پیمان سپاری است.

بهرامی ادامه داد: عملیات اجرایی چهار خطه این محور از کیلومتر ۱۸ تا ۳۹ به طول ۲۱ کیلومتر نیز توسط اداره کل راه و شهرسازی در حال انجام است.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی خوزستان اضافه کرد: برای این قطعه ۲۱ کیلومتری پیمانکار انتخاب شده و در سه جبهه کاری مشغول فعالیت است.

بهرامی با اشاره به اینکه این سه جبهه کاری در مسیر ۲۱ کیلومتری فعال است اظهار داشت: جبهه اول از کیلومتر ۱۸ به طول سه کیلومتر است که به مرحله ساب گرید رسیده است و در صورت تامین اعتبار تا پایان سال روکش آسفالت شده و زیر بار ترافیک می رود.

وی ادامه داد: جبهه دوم از سمت اروندکنار به آبادان و جبهه سوم از سمت شهر منیوحی به سمت اروندکنار است. معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی خوزستان اعتبار در نظر گرفته شده برای این ۲۱ کیلومتر را یکهزار و یکصد و ده میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: این اعتبار از محل اعتبارات ملی هزینه می شود.