شناسهٔ خبر: 124994 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مدیر فرودگاه شهدای ایلام اعلام کرد؛

پروژه محوطه سازی فرودگاه ایلام در مرحله تجهیز کارگاه قرار دارد/ افزایش ۴ درصدی تعداد مسافر در فرودگاه ایلام

محمد جواد یگانه فرودگاه ایلام مدیر فرودگاه شهدای ایلام با اعلام افزایش ۴ درصدی تعداد مسافر در فرودگاه ایلام از تجهیز کارگاه پروژه محوطه سازی فرودگاه ایلام خبر داد.

محمدجواد یگانه مدیر فرودگاه شهدای ایلام در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفت: مناقصه پروژه محوطه سازی فرودگاه ایلام انجام شده است و در مرحله تجهیز کارگاه قرار دارد.

یگانه با اشاره به این‌که اعتباری بالغ بر ۶۰ میلیارد تومان برای این پروژه  تخمین زده شده است افزود: این پروژه در راستای مجموعه اقدامات نوسازی و بهسازی فرودگاه انجام شده است.

مدیر فرودگاه شهدای ایلام تصریح کرد: تنها یک شرکت خدمات فرودگاهی در فرودگاه ایلام مشغول به‌کار است که متأسفانه پروازهای مشهد-ایلام تعلیق شده است که البته دو پرواز از سوی شرکت هواپیمایی آسمان صورت می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: طی ۹ ماه گذشته  تعداد مسافر نسبت به سال قبل با افزایش ۴ درصدی همراه بوده است و سه شرکت آسمان، ایران ایر و ماهان در فرودگاه ایلام فعال اند.

گفتنی‌است این فرودگاه در فاصله ۱۰ کیلومتری در قسمت جنوبی شهر ایلام و در ارتفاع ۱۳۴۲ متری از سطح دریا واقع شده و پروازهای داخلی و خارجی در آن انجام می‌شود. فرودگاه ایلام در سال ۱۳۷۵ به بهره برداری رسید و اولین پروازهای آن توسط شرکت هواپیمایی آسمان با هواپیما ATR۷۲ انجام شد.

شایان ذکر است از تاریخ ۲۳ تیرماه امسال  مسافت هوایی ایلام – تهران برای تمام شرکت‌های هواپیمایی از یک ساعت به ۴۵ تا ۵۰ دقیقه کاهش پیدا کرده است.