شناسهٔ خبر: 125018 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

رگبار پراکنده برف طی ۳ روز آینده در ارتفاعات البرز/تداوم آلودگی‌هوا در شهرهای صنعتی و پرجمعیت

برف کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام رگبار پراکنده برف طی ۳ روز آینده در ارتفاعات البرز از تداوم آلودگی هوا در شهرهای صنعتی و پرجمعیت خبر داد.

فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، وضعیت جوی کشور را برای امروز ۳ بهمن و روزهای آتی اعلام کرد و گفت: برای سه روز آینده در ارتفاعات البرز رگبار پراکنده برف و بارش پراکنده باران در سواحل دریای خزر، جنوب فارس، بوشهر و ارتفاعات زاگرس استان‌هایی همچون کرمان، یزد و غرب هرمزگان پیش‌بینی شده است.

کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: پنجشنبه در مازندران، گلستان و در جنوب کشور در استان‌های فارس، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، غرب هرمزگان، جزایر واقع در شرق خلیج‌فارس و شرق کرمان، بارش باران و برف رخ می‌دهد. بارش‌ها کماکان تا روزهای پایانی هفته ادامه دارد.

گودرزی توضیح داد: آب‌های جنوب کشور از فردا تا پنجشنبه مواج و متلاطم است. طی این مدت نیز برای شهرهای صنعتی و پرجمعیت همچون تهران، کرج، اصفهان و اراک، افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا پیش بینی شده است.

وی گفت: هوای تهران برای امروز صبح به یک درجه زیرصفر رسید. سردترین ایستگاه سراب با ۲۵ درجه زیرصفر و عسلویه با ۲۵ درجه بالای صفر گرمترین ایستگاه ثبت شد.