شناسهٔ خبر: 12504 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مهمترین اخبار استانی در هفته‌ای که گذشت؛

افتتاح مسکن مهر سه استان/ راهکارهای تشویقی برای افزایش مشارکت مهندسان در انتخابات

انتخابات نظام مهندسی افتتاح مسکن مهر سه استان گیلان، قزوین و همدان با حضور قائم‌مقام وزیر راه در طرح مسکن مهر و همچنین ارائه راهکارهای پیشنهادی از سوی مدیران کل استانی برای تشویق جامعه مهندسان با هدف حضور هرچه بیشتر آن‌ها در انتخابات از مهمترین اخبار استان‌ها در هفته گذشته به شمار می‌رود.

جدول زیر خلاصه‌ای از عملکرد ادارات کل راه و شهرسازی استان‌های مختلف در هفته‌ای که گذشت،است.

 

مهمترین اخبار استان‌ها در هفته گذشته

نام استان

رئيس دستگاه نظارت بر هفتمين دوره از انتخابات هيات‌مديره سازمان نظام مهندسي ساختمان گلستان به نامزدهاي اين دوره از انتخابات تأكيد كرد: نامزدها رعايت مفاد شيوه‌نامه ابلاغي از سوي وزارت راه و شهرسازي را، ملاك عمل خود در تبليغات قرار دهند.

گلستان

 قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر در سفری به استان گیلان و افتتاح ۸۰۱۱ واحد مسکن مهر استان از بهره‌برداری ۴۰۰ هزار واحد مسکن مهر تا پایان سال جاری در سطح کشور خبر داد.

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات نظام‌مهندسی گیلان در آستانه برگزاری این انتخابات در ۱۶ مهرماه تأکید کرد:‌‌‌ ابلاغیه وزیر انگیزه مهندسان برای حضور در انتخابات را دوچندان کرده است.

گیلان

مدیرکل اداره راه و شهرسازی کرمان جنوبی دولت‌گرایی و یا دخالت‌های دولت در اداره سازمان نظام مهندسی را یکی از عوامل دلسردکننده برای اعضای این نهاد نام برد و گفت: حذف این مسئله قطعا میزان مشارکت مهندسان در رأی‌گیری را افزایش خواهد داد.

کرمان جنوبی

خلیل محبت‌خواه رئیس هیئت نظارت بر انتخابات نظام‌مهندسی آذربایجان‌غربی نیز درخصوص انتخابات ۱۶ مهرماه گفت: درطول سال‌های گذشته انتقادهای زیادی از سوی مهندسان در مورد عملکرد نظام مهندسی داشتیم، به همین دلیل در جلسات توجیهی روزهای اخیر برای مهندسان اعلام کردیم اگر خواستار برطرف شدن این نواقص هستند باید در انتخابات شرکت کرده و فرد اصلح را انتخاب کنند.

آذربایجان غربی

مدیر املاک و حقوقی اداره‌کل راه و شهرسازی قزوین از آغاز مراحل اجرایی تشکیل یگان‌ویژه حفاظت از اراضی دولتی در استان با حضور فرمانده یگان‌ویژه حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن خبر داد.

تعداد چهار هزار و ۳۴۸ واحد مسکن مهر با حضور احمد اصغری مهرآبادی، قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر در استان قزوین به بهره‌برداری رسید.

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات نظام‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌مهندسی قزوین با اشاره به‌ افزایش تعداد نامزدها در انتخابات امسال، نشانه مشارکت بالای جامعه‌ مهندسان در برگزاری انتخابات ۱۶ مهرماه دانست و گفت: ابلاغیه دکتر آخوندی مشوقی برای حضور هرچه بیشتر اعضا در این رأی‌گیری است.

قزوین

مدیرکل راه و شهرسازی اصفهان در حاشیه بازدید از شهرستان فریدونشهر، ضمن بررسی مسائل و مشکلات حوزه راه و شهرسازی این شهر از اختصاص ۱/۵ میلیارد تومان برای اجرای عملیات احداث و بهسازی محورهای روستایی این شهرستان خبر داد.

اصفهان

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات نظام مهندسی بوشهر ابلاغیه اخیر وزیر راه را مسئله خوبی برای جلب حمایت مهندسان دانست و گفت: این بخشنامه باعث راغب‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تر شدن تمامی اعضای نظام‌مهندسی برای حضور در انتخابات شد.

بوشهر

رئیس اداره راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد از اختصاص ۹۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات ماده ۱۸۰ به پروژه‌های راه و شهرسازی این شهرستان خبر داد.

 

کهگیلویه و بویراحمد

قطعه چهارم باند دوم محور تربت جام - فريمان شامل چهار قطعه به طول ۹ كيلومتر با اعتبار ۶ ميليارد تومان با حضور مسئولان استاني و شهرستاني به بهره‌برداري رسيد.

رئيس دفترعمران و بهسازی اداره‌كل راه و شهرسازی خراسان رضوي از برگزاری نشست تخصصی آشنایی مدیران با رهیافت‌های جدید بازآفرینی محلات ناکارآمد شهری در روز پنج‌شنبه ۹ مهرماه در شهر مشهد خبر داد.

 

خراسان رضوی

مدیركل راه و شهرسازی استان ايلام گفت: برای استقبال جامعه مهندسی از انتخابات این سازمان در روز ۱۶ مهرماه، کافی است این سازمان استقلال خود را به اثبات برساند.

ایلام

به گفته مدیرکل راه و شهرسازی ایرانشهر در سیستان‌وبلوچستان، امسال یکهزار و ۹۷۰ میلیارد ریال اعتبار به طرح‌های راهسازی جنوب استان اختصاص یافت.

مدیرکل اداره راه و شهرسازی ایرانشهر از تبدیل شدن محور فنوج – تنگه سرحه از راه روستایی به راه فرعی درجه یک در این منطقه خبر داد.

ایرانشهر

استاندار قم در جلسه ستاد بازآفرينی پايدار شهری این استان اعلام كرد: اصلاح بافت‌های فرسوده شهر قم نيازمند برنامه‌ريزی بلند مدت است.

قم

یک عضو سازمان نظام مهندسي کرمان در آستانه برگزاری انتخابات هیئت‌مدیره این سازمان در ۱۶ مهرماه سال جاری بیان کرد: مشارکت جامعه مهندسان در انتخابات تأثير زيادي در آينده كاري اين سازمان خواهد داشت پس قطعا عدم حضور آن‌ها به ضررخودشان خواهد بود.

کرمان

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی گفت: درحال حاضر پنج پروژه در حوزه راه و شهرسازی در این استان آماده سرمایه‌گذاری بخش خصوصی هستند.

آذربایجان شرقی

مدیرکل اداره راه و شهرسازی همدان از افتتاح ۹ هزار و ۳۷۱ واحد مسکن مهر با حضور احمد اصغری مهرآبادی قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر در این استان خبر داد.

همدان

مدیرکل اداره راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان از برگزاری دومین جلسه کارگروه تخصصی حمل و نقل با هدف بررسی وضعیت حمل و نقل و سفرهای تابستانی در تابستان سال جاری در این استان خبر داد.

سیستان و بلوچستان

مديركل راه و شهرسازي استان گفت: بيش از ۳۳ ميليارد ريال اعتبار برای بهبود و ارتقاي ايمني محورهاي مواصلاتي استان كردستان از ابتدای امسال تا پایان شهریور ماه هزينه شده است.

کردستان

مدیرکل اداره راه و شهرسازی کرمانشاه ابلاغیه وزیر را عاملی برای استقلال نظام مهندسی ساختمان در استان اعلام کرد و گفت: این حکم قطعا انگیزه جامعه مهندسان را برای حضور در انتخابات افزایش می‌دهد.

کردستان

 

نظر شما