شناسهٔ خبر: 125060 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

عضو هیات علمی گروه مهندسی شهرسازی دانشگاه آزاد اسلامی زنجان:

برگزاری کارگاههای بازآموزی بازآفرینی باعث تسریع در بهسازی بافت های مسئله دار شهری می شود

شکوهی زنجان راه و شهرسازی زنجان عضو هیات علمی گروه مهندسی شهرسازی دانشگاه آزاد اسلامی زنجان، گفت: برگزاری کارگاههای بازآموزی بازآفرینی بافت های مورد هدف شهری نقش بسزایی در ارتقاء دانش بازآفرینی در کشور و در نتیجه تسریع در بهسازی بافت های مسئله دار شهری در کشور دارد.

علی شکوهی در حاشیه کارگاه بازآموزی بازآفرینی بافت های مورد هدف شهری و نحوه تامین زمین برای تولید  مسکن نهضت ملی در محل اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (زنجان)، با بیان اینکه یکی از کنشگران اصلی در فرآیند برنامه ریزی بازآفرینی بافت های فرسوده شهری و مورد هدف، مردم و شهروندان ساکن در محله هستند، گفت: در این میان نباید از نقش کنشگر دیگر یعنی «تسهیلگران» بازآفرینی مغفول ماند که در این کارگاه جایگاه و وظایف این کنشگر به عنوان واسطه ای میان مردم و دولت تشریح شد. 

وی تاکید کرد: متاسفانه به علت سختی کار در محلات هدف، به نظر می رسد به دلیل عدم تبیین و آموزش این مفاهیم به شهروندان و به خصوص کارشناسان ذیربط، فرآیند تامین مسکن در قالب نهضت ملی مسکن در بافت های فرسوده و مورد هدف شهری در کشور با کندی مواجه است.

عضو هیئت علمی گروه مهندسی شهرسازی دانشگاه آزاد اسلامی زنجان، گفت: بنابراین برگزاری چنین کارگاههایی نقش بسزایی در ارتقاء دانش بازآفرینی در کشور و در نتیجه تسریع در بهسازی بافت های مسئله دار شهری در کشور خواهد شد. 

شکوهی تاکید کرد: در پایان این کارگاه یک روزه، مشارکت کنندگان به بررسی روش ها و راهکارهای تامین مالی در پروژه های بازآفرینی بافت های فرسوده شهری از جمله پروژه های محرک توسعه در سطح محلات هدف پرداختند و سپس مزایا و معایب هر یک از روش ها مورد تبیین و بررسی قرار گرفت. 

وی افزود:  همچنین راهکارهای جلب مشارکت حداکثری ساکنان در برنامه های بازآفرینی مورد هم اندیشی قرار گرفت. 

گفتنی است اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان یکی از واحدهای پیشرو در برگزاری برنامه های آموزشی و اطلاع رسانی عمومی و نشست های تخصصی در قالب مستند ها و محتواهای آگاهی بخش در زمینه بازآفرینی بوده است که قبلا از طریق صدا و سیمای مرکز استان پخش شده است.