شناسهٔ خبر: 125064 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گزارش می‌دهد؛

بیش از ۳۰۶ هزار واحد مسکونی نهضت ملی در شهرها و روستاها در حال ساخت است

روند ساخت پروژه ۵۰۴ واحدی نهضت ملی مسکن در شهر شهریار بر اساس آمارهای ارایه شده از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اجرای طرح نهضت ملی مسکن توسط بنیاد در شهرها و روستاها به جمع ۳۰۶ هزار واحد رسیده است که ۱۰۳ هزار واحد آن در شهرها و ۲۰۳ هزار واحد آن در روستاهاست.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به عنوان یکی از کارگزاران اجرای طرح نهضت ملی مسکن از ابتدای اجرای طرح  تاکنون طبق تکلیف قانونی، احداث واحدهای مسکونی طرح را در شهرهای تحت مسئولیت و همچنین در روستاها برعهده گرفت. بر اساس تعهداتی که بنیاد مسکن برعهده گرفته است مقرر شده تا طی دولت سیزدهم جمعا یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحد مسکونی نهضت ملی در شهرها و روستاها توسط بنیاد مسکن احداث و تکمیل شود که نیمی از آنها در شهرها و نیم دیگر در روستاها اجرایی و عملیاتی خواهد شد.

اجرای ۱۰۳ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن در شهرها

بر اساس آخرین آمارهای اخذ شده از بنیاد مسکن، هم‌اکنون ۱۰۳ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن در شهرها با مجموع میانگین پیشرفت فیزیکی ۲۳ درصد در دست اجرا قرار دارد. حمیدرضا سهرابی معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اعلام کرده است که از این تعداد ۱۰۳ هزار واحد مسکونی نهضت ملی در حال اجرا در شهرها، ۷۵ هزار واحد در حال اجرای فونداسیون، ۴۵ هزار واحد در مرحله اتمام فونداسیون و ۱۸ هزار واحد در مرحله اتمام اسکلت، قرار دارند.

بازسازی ۵ هزار واحد توسط بنیاد مسکن در بندر امام(ره)

وی در بیان جزئیات دیگر واحدهایی که توسط بنیاد در حال نوسازی و احداث است گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در حوزه شهر بندر امام بازسازی ۵ هزار واحد را نیز در حال انجام است که در مجموع در حوزه مسکن شهری ۱۰۸ هزار واحد توسط بنیاد مسکن در حال ساخت است.

اجرای ۲۰۳ هزار واحد مسکونی روستایی توسط بنیاد مسکن

همچنین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در روستاها بیش از ۲۰۳ هزار واحد مسکونی را وارد مرحله ساخت کرده است که میانگین پیشرفت فیزیکی این واحدهای روستایی نیز حدود ۴۵ درصد برآورد شده است. بنا بر اعلام مجید جودی معاون اموربازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن، آن بنیاد سالانه اجرای ۲۰۰ هزار واحد را در برنامه دارد که در صدد است تا این تعداد واحد با سقف تعیین شده اجرایی وعملیاتی شود.

بیش از ۳۰۶ هزار واحد مسکونی نهضت ملی در شهرها و روستاها در حال ساخت است

بهره‌برداری از ۲۸ هزار واحد مسکونی نهضت ملی در دهه فجر ۱۴۰۱

اکبر نیکزاد رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز در گفتگویی که چندی پیش با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی انجام داد از تکمیل و بهره‌برداری ۲۸ هزار واحد نهضت ملی مسکن در شهرها و روستاها کشور در بهمن ماه سال جاری خبر داد و گفت: در برنامه است تا در بهمن ماه سال جاری با حضور وزیر راه و شهرسازی ۲۸ هزار واحد مسکونی شهری و روستایی احداث شده توسط بنیاد مسکن بهره‌برداری شود که ۳ هزار واحد ازاین تعداد کل واحدهای نهضت ملی در شهرها و ۲۵ هزار واحد از این تعداد کل نیز در روستاها احداث شده است.